«علي عابدزاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: همه پروازهاي برنامه اي شركت هاي هوايي كشور كادر پروازي خود را از قبل مشخص مي كنند و ما در اين زمينه كمبود خلبان نداريم.
وي با بيان اينكه سيستم هاي آموزشي صنعت هوانوردي كشور در سال هاي اخير براي آموزش خلباني جوانان متخصص ايراني به خوبي عمل كرده اند، گفت: هم اكنون تعداد زيادي جوانان آموزش ديده خلباني در كشور داريم و شركت هاي هوايي بر اساس نيازهاي آينده خود در حال جذب اين خلبانان هستند.
معاون وزير راه وشهرسازي تاكيد كرد: در ايران به اندازه كافي خلبان داريم، اما اين جوانان براي اخذ گواهينامه هاي خلبان يكمي نيازمند دوره هاي آموزشي بيشتري هستند و ما در حوزه زيرساخت هاي آموزشي نيز هيچ كمبودي نداريم.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: قوانين و مقررات ميزان پرواز خلبانان را در هر ماه و سال تعيين كرده است و آنها نمي توانند بيش از حد پرواز كنند و به همين منظور به صورت مستمر ميزان ساعت پروازهاي همه خلبانان در دفاتر مربوطه ثبت مي شود.
عابدزاده بر تربيت بيشتر خلبانان جوان در كشور تاكيد كرد و گفت: همه شركت هاي هوايي بايد با توجه به تعداد ناوگان و نيازهاي آينده خود نسبت به جذب و تربيت خلبان اقدام كنند تا در آينده نيز كمبودي در اين زمينه نداشته باشند.
**تامين مالي خريد هواپيماهاي نو
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به تامين مالي خريد هواپيماهاي نو برخي از شركت هاي هوايي اظهار داشت: براي تامين منابع مالي مورد نياز يك فراخوان بين المللي انجام شده و كارشناسان مربوطه به جد پيگير اين مساله هستند.
به گزارش ايرنا،«اصغر فخريه كاشان» قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور بين الملل ارديبهشت ماه امسال گفته بود، فكر مي كنيم فضاي بين المللي به نفع ماست و مي توانيم تامين مالي خود را به صورت رقابتي انجام دهيم و تنها به يك جا متكي نباشيم.
وي گفت: به همين منظور شركت ايران اير به دنبال آماده كردن اسناد مناقصه بين المللي است تا به تمام فاينانسورهاي مالي ( تامين كنندگان مالي) معتبر جهاني ارسال شود، زيرا ما در شرايطي قرار داريم كه مي توانيم در فضاي رقابتي مناقصه، فاينانسورهاي خود را انتخاب كنيم.
**زيان زمينگيري توپولف ها
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري درباره جبران زيان زمينگيري هواپيماهاي توپولف شركت هايي هوايي در سال 1389 گفت: براي جبران زيان شركت ها در اين زمينه بايد اين موضوع در قوانين بودجه در نظر گرفته شود و سازمان هواپيمايي در نظر دارد پيشنهاد آن را به دولت ارايه دهد.
**بدهي سوخت
عابدزاده در پايان با اشاره به پرداخت بدهي سوخت شركت هاي هوايي گفت: در حال حاضر بدهي اين شركت ها در حال پرداخت است و شركت هاي سوخت رسان و شركت فرودگاه هاي كشور براي پرداخت بدهي و تحويل سوخت به تفاهم رسيده اند و همكاري هاي آنها در اين زمينه ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، پيش از اين مقصود اسعدي ساماني دبير انجمن شركت هاي هوايي اعلام كرده بود: پيشنهاد دادهايم دولت در قانون بودجه سال آينده (1397)، اعتباري بابت خسارت زمينگيري و توقف فعاليت هواپيماهاي توپولف به شركتهاي هواپيمايي پرداخت كند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** 1569**خبرنگار: ايرج منصوري ** انتشار: علي حبيبي
اختصاصي ايرنا؛
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري: كمبود كادر پرواز و خلبان در كشور نداريم
۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۸
کد خبر:
82611755
تهران - ايرنا - رئيس سازمان هواپيمايي كشوري باتاكيد بر اينكه كمبود كادر پرواز و خلبان در كشور نداريم، گفت: هيچ يك از پروازهاي برنامه اي شركت هاي هوايي در كشور به علت كمبود كادر پروازي و خلبان تاخير نداشته است.