۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82611761
T T
۰ نفر

رزمایش چین و روسیه و آشفته شدن خواب آرام غرب

۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82611761
رزمایش چین و روسیه و آشفته شدن خواب آرام غرب

پكن - ایرنا - یك رسانه ارگانی چین در گزارشی انجام رزمایش بزرگ چین و روسیه در دریای بالتیك را به آشفته شدن خواب آرام غرب تشبیه كرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه «مردم» روز پنجشنبه نوشت: سالهای طولانی است كه غربی ها خود را مسلط به دریاها و اقیانوس ها می دانند اما اكنون با قدرت های دیگری روبرو شده اند و شرایط تغییر كرده است.
ارگان حزب حاكم چین حضور دهها ناوشكن، كشتی جنگی و جنگنده های دو كشور و برگزاری مراحل مختلف رزمایش را كه تا پایان ماه جاری میلادی ادامه دارد، نشانی از تقویت توان راهبردی نظامی دو طرف دانسته است.
گزارش می افزاید: امروز آمریكا و ناتو از برگزاری این رزمایش بسیار خشمگین هستند و اظهار نظرهای گستاخانه ای از سوی آنها به گوش می رسد.
«مردم» تاكید كرده است كه چین و روسیه با این مانور نظامی در حال تقویت قدرت خود در دریاها هستند و البته هدف آنها كشور ثالثی نیست اما طبیعتا غرب باید درك كند كه دوران تسلط یكجانبه بر آبها و حریم های هوایی گذشته است.
ارگان حزب حاكم كمونیست چین، برخوردهای نادرست ناتو و آمریكا با این رزمایش را تقبیح كرده و آورده است كه چین و روسیه حق دارند چنین رزمایش های مقرری را در آبهای اروپا برگزار كنند.
وزارت دفاع چین نیز در بیانیه ای آورده است كه برنامه رزمایش از قبل چیدمان شده است و این تمرینات نظامی متوجه كشور ثالثی نیست.
رسانه های گروهی چین اعم از گلوبال تایمز، تلویزیون مركزی و خبرگزاری شین هوا در روزهای اخیر مراحل مختلف این رزمایش را با حضور نظامیان دو كشور چین و روسیه تشریح كرده اند.
هر دو كشور گفته اند كه حضور غرب در آبهای بین المللی بعضا باعث بروز مشكلاتی برای كشورهای دیگر شده است و در چنین شرایطی لازم است قدرت های دریایی همكاری های بیشتری داشته باشند.
در شرایطی كه چین با حضور نظامی آمریكا در آبهای دریاهای جنوبی و شرقی روبروست و روسیه نیز از سوی آمریكا تحریم شده است، برگزاری چنین رزمایشی برای غرب بار معنایی زیادی دارد و باعث انتقادهای گسترده آمریكا و ناتو به آن شده است.
آساق**231**انتشاردهنده:فرهاد راستی