۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82611785
T T
۰ نفر
نگاهي به ديدار نمايندگان خوزستان در نخستين هفته ليگ برتر فوتبال

اهواز _ ايرنا _ تيم استقلال خوزستان در نخستين هفته هفدهمين دوره ليگ برتر برابر تراكتورسازي صف آرايي مي كند و به دنبال اولين پيروزي خود مقابل اين تيم تبريزي است.

تيم استقلال خوزستان در هفته نخست ليگ برتر فوتبال كشور از ساعت 21 روز پنجشنبه ميزبان تيم تراكتورسازي تبريز خواهد بود تا در حضور هوادارانش گام اول را با پيروزي پشت سر بگذارد.
دو تيم استقلال خوزستان و تراكتورسازي تاكنون 8 بار برابر يكديگر صف آرايي كردند كه تراكتوري ها تا‌كنون در 4 بازي به برتري رسيده و 4 بار هم ديدار دو تيم مساوي شده است از اين جهت استقلالي ها به دنبال اولين پيروزي خود در نهمين رويارويي خود با تراكتورسازي هستند.
تيم استقلال خوزستان كه فصل گذشته با وجود درخشش در ليگ قهرمانان آسيا، به عنوان هفتمي ليگ برتر دست يافت در طول ادوار گذشته ليگ برتر تاكنون 6 بار دروازه تراكتور را باز كرده و در مقابل 14 گل از تيم تراكتورسازي دريافت كرده است.
هدايت آبي هاي خوزستان در اين فصل برعهده عبدالله ويسي است و تقابل او با يحيي گل محمدي در نوع خود ديدني است اگر چه استقلالي ها در فصل جديد بسياري از بازيكنان خود را به دليل مشكلات مالي از دست دادند.
استقلال خوزستان در پنجمين سال حضورش در ليگ برتر تاكنون 120 بازي انجام داده كه حاصل آن 35 پيروزي، 49 مساوي و 36 باخت بوده است و در بين 36 تيم حاضر در تاريخ مسابقات ليگ برتر جايگاه 21 را از آن خود كرده‌ است.
تيم فولاد خوزستان ديگر نماينده استان كه در اين فصل يارگيري خوبي انجام داده و سيد سيروس پورموسوي سرمربي فصل گذشته استقلال خوزستان را به خدمت گرفته است در نخستين ديدار خود ميهمان تيم پايتخت نشين پرسپوليس خواهد بود.
دو تيم فولاد خوزستان و پرسپوليس در حالي هفته اول به مصاف هم خواهند رفت كه تا قبل از اين ديدار، ٣٠ مرتبه به مصاف هم رفته اند كه سهم فولاد از اين ٣٠ بازي، ٩ برد، ٩ تساوي و ١٢ باخت بوده است.
بر اساس آمار تيم هاي فولاد و پرسپوليس تا به حال 2 بار در هفته ابتدايي ليگ به مصاف هم رفتند كه حاصل آن يك برد 3 بر يك براي فولاد و يك تساوي بوده است.
در سويي ديگر تيم صنعت نفت آبادان نماينده با اصالت فوتبال خوزستان در هفته آغازين ليگ برتر ميزبان استقلال تهران است تا شكست سنگين خانگي فصل قبل را جبران كند.
نفتي ها كه فصل گذشته جايگاه 13 جدول رده بندي را به خود اختصاص دادند در تلاش هستند كه در ليگ هفدهم جز رتبه هاي بالايي جدول قرار گيرند كه بر اين اساس با فراز كمالوند سرمربي سابق گسترش فولاد تبريز وارد مذاكره شده و هدايت زردپوشان آباداني را به او سپردند.
برزيلي هاي ايران در اين فصل با يك برنامه ريزي منسجم و به دور از حاشيه در همان روزهاي ابتدايي بازار نقل و انتقالات دست به كار شدند و بازيكنان خوبي صيد كردند. طلايي پوشان اميدوار هستند با وجود كمالوند كه تيم هاي او هميشه در رتبه هاي بالايي جدول قرار دارند در ليگ هفدهم جايگاه واقعي فوتبال آبادان را در كشور نشان دهند.
استقلال و صنعت نفت آبادان در طول ادوار ليگ برتر 12 مرتبه برابر يكديگر قرار گرفته اند كه حاصل اين 1080 دقيقه جدال ثبت 6 پيروزي به كام هر يك از طرفين بوده و تاكنون نتيجه تساوي بين دو تيم رقم نخورده است.
ديدار نمايندگان خوزستان در هفته اول ليگ برتر به شرح ذيل است:

استقلال خوزستان _ تراكتورسازي تبريز (پنجشنبه ساعت 21، ورزشگاه غدير)

صنعت نفت آبادان _ استقلال (پنجشنبه ساعت 21، ورزشگاه تختي آبادان)

پرسپوليس _ فولاد خوزستان (پنجشنبه ساعت 21، ورزشگاه آزادي)
6002 خبرنگار: محمد شاكري **انتشاردهنده : كبري آقازري