۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82611816
T T
۰ نفر
شركت رجا 250 دستگاه واگن می خرد

تهران - ایرنا - معاون فنی مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، این شركت خرید 250 دستگاه واگن در سه سال آینده را در دستور كار خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، محسن یاوری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اكنون شركت رجا حدود یك هزار واگن مسافری در اختیار دارد كه 750 دستگاه آن فعال است و رجا می خواهد تعداد آنها را در سه سال آینده به بیش از یك هزار و 200 دستگاه افزایش دهد.
وی اظهار كرد: هم اكنون پیشنهاد مناقصات بین المللی این خرید در دست بررسی است تا توانمندی های شركت های خارجی با مشاركت شركت های داخلی برای ساخت این واگن ها در كشور مورد ارزیابی قرار گیرد.
این مقام مسئول با بیان اینكه برای انجام این سرمایه گذاری شركت رجا باید 20 تا 25 درصد سرمایه آن را تامین كند، گفت: به طور متوسط هم اكنون روزانه 70 تا 80 رام قطار رجا در مسیرهای ریلی كشور تردد می كنند.
سرپرست معاونت اجرایی شركت رجا اظهار داشت: علاوه بر خرید واگن های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان رجا نیز برای ما اهمیت زیادی دارد و در تعطیلات ایام نوروز امسال 12 واگن به ناوگان ریلی رجا اضافه شد كه تا دو هفته آینده، تعدادی از این واگن ها وارد ناوگان ما می شود و طبق برنامه تا آخر امسال نیز 15 واگن نوسازی شده وارد ناوگان ریلی رجا خواهد شد.
یاوری با بیان اینكه در سال گذشته 32 واگن بازسازی شده وارد ناوگان رجا شد گفت: هم اكنون هفت واگن دیگر آماده شده و تلاش می كنیم در 6ماهه دوم امسال این برنامه را با سرعت بیشتری دنبال كنیم تا 120 واگن این شركت باز سازی شوند.
معاون فنی مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی رجا گفت: خوشبختانه در سال های اخیر مشكل تامین قطعات ترنست ها بر طرف شده و بسیاری از این قطعات نیز در داخل تولید می شود و آمارها نشان می دهد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 270 درصد تاخیر ترنست ها كاهش پیدا كرده است.
وی با بیان اینكه شركت رجا تا كنون واگن دست دو از خارج نخریده است، گفت: رجا در صدد است این 250 واگن مورد نیاز خود را از طریق ساخت داخل با مشاركت شركت های خارجی تامین كند.
یاوری گفت: هم اكنون از 20 ترنست موجود 18 رام آن در مسیرهای مختلف فعال است و 2 رام دیگر پس از بازسازی در زمان كوتاهی وارد ناوگان رجا خواهد شد.
معاون فنی شركت رجا با اشاره به ظرفیت روزانه صندلی قطارهای رجا اظهار داشت: با 750 واگن فعال شركت رجا روزانه 20 تا 25 هزار صندلی را برای مسافران مسیرهای مختلف ظرفیت سازی می كند.
یاوری بیان كرد: كمبود منابع مالی در حوزه مسافری یكی از مشكلات شركت های ریلی است و انتظار داریم با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت شركت ها بتوانند ناوگان خود را نوسازی و آن را وارد مسیرهای مختلف كنند. و تا كنون وضعیت سفرهای تابستانی شركت رجا از نظر مسافری بد نبوده است.
وی ادامه داد: سامانه 1539 ارتباط مشتریان با شركت رجا از سراسر كشور در خصوص ارایه خدمات و فروش بلیط قطارهای رجا فعال است و متقاضیان می توانند از طریق كانال تلگرامی رجا از آخرین قیمت های بلیط های رجا در مسیرهای مختلف مطلع شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** 1063**1569**خبرنگار: ایرج منصوری ** انتشار:علی حبیبی
۰ نفر