۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82614745
T T
۰ نفر

انتقال سرورهای تلگرام به ایران

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82614745
انتقال سرورهای تلگرام به ایران

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اخباری كه در روزهای اخیر درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران منتشر شده است، اشاره كرد و از انتقال سرورهای این شبكه پیام رسان اجتماعی به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'محمود واعظی' روز یكشنبه در حاشیه افتتاح نخستین پارك علم و فناوری آی تی سی (ICT ارتباطات و فناوری اطلاعات) ایران در نزدیكی كرج در جمع خبرنگاران افزود: مذاكره با مدیر تلگرام از چندی پیش در رابطه با انتقال سرورهای شبكه پیام رسان در حال انجام بوده و اكنون این شبكه پیام رسان قسمتی از سرورها خود را به ایران انتقال داده و سی دی ان( شبكه توزیع محتوی CDN ) خود را نیز بر روی آنها نصب كرده اند.
عضو شورای عالی فضای مجازی انجام این كار را اقدامی بزرگ ارزیابی كرد و آن را در راستای سیاست شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرورهای خارجی به ایران دانست.
واعظی گفت: انتقال سی دی ان های تلگرام برای بهتر شدن كانالهای پر مخاطب و پر مراجعه است و این یك شروع خوبی برای ادامه رایزنی ها با مدیر این شبكه پیام رسان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از كسانی كه در رابطه با انتقال سرورهای تلگرام مصاحبه های بدون آگاهی كافی انجام می دهند خواست این كار را به مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسپارند.
به گزارش ایرنا، نصرالله جهانگرد» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در بیست و سومین نمایشگاه الكامپ در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی شبكه های اجتماعی موظفند سرورها خود را به داخل ایران منتقل كنند.
وی ادامه داد: در همین زمینه مذاكره با تلگرام در جریان است و اینكه آیا مدیر این شبكه اجتماعی پذیرفته سرورهاش را به ایران منتقل می كند را نه تایید می كنم نه تكذیب.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه همچنان در حال رایزنی با مدیران تلگام است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات، از الزام شبكه های اجتماعی خارجی برای انتقال سرور های خود به ایران خبر داد و گفت: تلگرام ممكن است موافقت خود را با انتقال سرور ها اعلام كند.
وی با بیان اینكه اگر سرور های خارجی بیرون از كشور باشد، ناگریز به پرداخت هزینه بیشتر هستیم، افزود: شبكه های اجتماعی بر زیر ساخت های داخلی به نفع همه است.
تلگرام یك برنامه پیام‌رسان است كه تمركزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. در سایت تلگرام نوشته شده كه یك برنامه غیرتجاری است و به كشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده كنند.
تلگرام توسط پاول و نیكلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی می‌شود. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیك و نیكلای مسئولیت بخش تكنولوژی را در تلگرام بر عهده دارد.


**دولت الكترونیك
واعظی با اعلام اینكه فاز نخست دولت الكترونیك با 200خدمت راه اندازی خواهد شد،افزود: پرداخت موبایلی كه یكی از نیازهای اصلی در فاز نخست دولت الكترونیك است نیز با همراهی بانك مركزی ایران اجرایی می شود.
وی گفت: اكنون برخی از نیازهای راه اندازی پرداخت موبایلی با همكاری بانك مركزی به سرانجام رسیده و امیدواریم بزودی همه مراحل آن از سوی بانك مركزی تكمیل شود تا مردم بتوانند در بستر دولت الكترونیك از خدمات پرداخت تلفن همراه نیز استفاده كنند.
عضو هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره سرنوشت اپراتور خصوصی پست، گفت: فراخوان آن انجام شده تعدادی شركت ها مدارك خود را ارسال كرده اند و یك شركت به عنوان نخستین اپراتور خصوصی پست معرفی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سی و یكم تیرماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش دولت برای راه اندازی دولت الكترونیك اشاره كرد و گفت: دولت الكترونیك جلو رانت و تبعیض و جعل را می گیرد.
محمود واعظی تاكید كرد «دولت الكترونیك مهمترین وسیله برای راحتی و سرعت بیشتر كارهاست كه با كاهش ارتباط كارمندان با مردم، بسیاری از مشكلات را رفع می كند».
وی اعلام كرد در مرحله نخست راه اندازی دولت الكترونیك، دستگاه هایی وصل می شوند كه با مراجعه بسیاری از مردم روبرویند و در مرحله دوم دیگر دستگاه ها وصل می شوند.
نخستین پارك علم و فناوری آی سی تی امروز با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
چشم انداز این پارك تبدیل شدن به معتبرترین مركز توسعه كسب و كار حوزه ICT و محل استقرار و همكاری شركت های داخلی و بین المللی برای رفع نیازهای ملی و فتح بازارهای جهانی اعلام شده است.
این پارك در زمینی به وسعت 24 هكتار توسط وزارت ارتباطات احداث شده كه در حال حاضر 17 هزار مترمربع ساختمان قابل بهره برداری دارد و این ساختمان طی برنامه زمانبندی قرار است تا خرداد 97 در تراز بناهای فاخر اداری بازسازی شود و در اختیار شركت های متقاضی قرار گیرد.
این پارك در كیلومتر 26 اتوبان كرج واقع شده و از دو اتوبان تهران- كرج و همت دسترسی مستقیم دارد. توسعه شركت های جوان و رسیدن به شركتی با درآمد سالانه 5 میلیارد تومان، اجرای طرح نوآوری باز (نوآوری با شما، تولید و فروش با ما)، مهاجرت معكوس استعدادهای برتر ایرانی ساكن از خارج و حفظ استعدادهای برتر از برنامه های این پارك اعلام شده است.
به گفته محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات تأسیس ابن پارك در برنامه سوم توسعه مطرح شد و تا سال 1400 قرار است 54 شركت در این پارك مستقر شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام* 2078 ** 9123 *خبرنگار: محمد مهدی بهرامی* انتشار: مژگان توانا
۰ نفر