۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۳۶
کد خبر: 82615334
T T
۰ نفر
حمله به منزل معاون رييس جمهور كنيا 2 كشته برجاي گذاشت

تهران - ايرنا - خبرگزاري آسوشيتدپرس روز يكشنبه در گزارشي از نايروبي اعلام كرد كه 2 تن در حمله مهاجمان مسلح به منزل معاون رئيس جمهوري جان خود را از دست دادند.

براساس اين گزارش، جوزف بوينت، رئيس پليس كنيا گفت كه مهاجم مسلح عصر ديروز با حمله به منزل ويليام روتو، معاون رئيس جمهوري در يك عمليات 18 ساعته، هم جان خود را از دست داد و هم يك مامور امنيتي را از پاي درآورد.
وي امروز در يك كنفرانس خبري گفت: مهاجم زماني به منزل روتو واقع در حومه شهر الدورت در 194 كيلومتري نايروبي پايتخت در شمال غرب كشور حمله كرد كه او و خانواده‌اش حضور نداشتند.
وانياما موسيامبو، هماهنگ كننده امنيت منطقه‌اي دره ريفت كنيا نيز امروز در گفت وگو با خبرنگاران در محل حادثه با اشاره به اينكه تعداد اصلي مهاجمان به طور دقيق مشخص نيست، گفت: مهاجم ابتدا با سلاح سرد به اين مامور امنيتي حمله كرد و با گروگان گرفتن او تا صبح امروز، بعد از درگيري با وي، او را كشت و خود نيز در حمله پليس كشته شد.
تحليلگران معتقدند كه حمله امروز و حوادث مشابه مي تواند بر نتيجه انتخابات 10 روز آينده ( 8 اوت) انتخابات رياست جمهوري كنيا تاثير منفي بگذارد.
روتو ديروز قبل از حمله درحالي منزل را ترك كرد كه به يك ميتينگ انتخاباتي مي رفت.
وي امروز در يك تجمع انتخاباتي اين حمله را محكوم كرده و گفت: كساني كه به دنبال تضعيف اتحاد و پيشرفت ما و از بين بردن كشور ما هستند موفق نخواهند شد.
قرار است در انتخابات 8 اوت، اوهورو كنياتا، رئيس جمهوري فعلي كنيا با رقيب اصلي‌اش يعني رايلا اودينگا، رهبر پر سابقه مخالفان دولت رقابت كند.
البته گروه ترويستي الشباب سومالي چند روز قبل در پي شكست طرح هايش در كنيا و اوكاندا اعلام كرده بود براي بي ثبات سازي كنيا از هيچ تلاشي دريغ نمي ورزد.
خاورم 1378**1144
مترجم علي نصيري** انتشار دهنده: عليرضا جباري