۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82615363
T T
۰ نفر

افزایش ازدواج اجباری كودكان در انگلیس

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82615363
افزایش ازدواج اجباری كودكان در انگلیس

تهران - ایرنا - انجمن ملی جلوگیری از ظلم به كودكان در انگلیس در گزارشی در مورد ازدواج اجباری كودكان در این كشور، اعلام كرد كه شمار این ازدواج ها طی پنج سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و برخی قربانیان، تنها 13 سال سن دارند.

به گزارش روز یكشنبه روزنامه گاردین، كودكان از طرف بزرگسالان خود در معرض خشونت و تهدید قرار می گیرند تا با افرادی كه دوست شان ندارند ازدواج كنند و در برخی موارد، حتی فرد مورد نظر را قبل از ازدواجه ملاقات نمی كنند.
تماس ها با خط تلفن محرمانه این انجمن، از 205 جلسه مشاوره در مورد ازدواج اجباری در سال 17-2016 خبر می دهد كه به میزان 12 درصد بیش از سال قبل از آن است.
در سال 12-2011 تنها 55 تماس برای مشاوره در مورد ازدواج اجباری در انگلیس درخواست شده بود.
برخی كودكان بیم دارند كه سرپیچی از خواست والدین ممكن است مایه آبروریزی باشد و منجر به انزوای آنها از جامعه شود.
اما این آمار بالا ممكن است نشان از افزایش سطح آگاهی قربانیان در مورد كمك های موجود و نادرست بودن ازدواج اجباری داشته باشد.
پیتر وانلس مدیر انجمن ملی جلوگیری از ظلم به كودكان ازدواج های اجباری را جرم و نقض حقوق بشر دانست و گفت: مجبور كردن كودكان به ازدواج، نشانگر توجه نداشتن به احساسات، افكار و آرمان های آنها است.
در همین حال، این انجمن هشدار داد كه تعطیلات طولانی تابستانی ممكن است خطر خارج كردن كودكان از انگلیس برای ازدواج های اجباری را در بر داشته باشد.
انجمن مزبور یادآور شد كه دولت انگلیس قانون جدیدی برای مقابله با ازدواج های اجباری را در سال 2014 مطرح كرد، اما این قانون تاكنون نتیجه مطلوبی در بر نداشته است.
اروپام**9109**3404**مترجم: نیره مجیدی راد**انتشار: محسن اسماعیلی
۰ نفر