۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82616172
T T
۰ نفر
اعزام 85 هزار بسيجي به مناطق محروم براي محروميت‌زدايي

تهران - ايرنا - رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينكه در تابستان امسال بيش از 85 هزار نفر به اردوهاي جهادي به مناطق محروم اعزام مي شوند گفت: در 4 سال گذشته 134 هزار و 227 واحد كوچك اقتصادي دركشور ايجاد شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از سپاه نيوز؛ سردارپاسدار نعمان غلامي در نشست اردوهاي جهادي بسيج دانشجويي، اظهار كرد: مهمترين عرصه در شكل‌گيري انقلاب علاوه برجايگاه ولايت و رهبري بحث حضور مردم در تحقق اهداف انقلاب است و نقطه‌اي كه ما روي آن تمركز داريم اين است كه انقلاب براي رسيدن به كارآمدي بايد بتواند از ظرفيت و پتانسيل مردمي به خوبي استفاده كند .
وي افزود: رويكرد اصلي در اردوهاي جهادي تسهيل گري و توانمندسازي مردم براي رفع مشكلات به دست خود آنهاست.
سردار غلامي با اشاره به برنامه‌هاي سال 96 سازمان بسيج سازندگي افزود: ما بيش از 6 هزار و 500 گروه جهادي شناسنامه‌دار در كشور داريم كه به مردم ارائه خدمت مي‌كنند ،از اين تعداد در تابستان امسال بيش از 3 هزار و 500 گروه بالغ بر 85 هزار نفر در اردوهاي جهادي شركت مي‌كنند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.
رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور تصريح كرد: موضوع ديگري كه به دنبال آن هستيم تخصصي كردن اردوهاي جهادي براي استفاده از ظرفيت اقشار مختلف بسيج است.
وي افزود: به عنوان مثال در تابستان امسال بيش از 300 گروه از كارمندان و 34 گروه از حوزه صنعت و 408 گروه از مهندسان كشاورزي براي رصد و حل مشكلات اين حوزه‌ها را به اردوهاي جهادي اعزام مي‌كنيم.
سردار غلامي با اشاره به راه‌اندازي قرارگاه جوادالائمه(ع) به فرماندهي سردار پاسدار علي فضلي براي كار در حاشيه شهرها و آسيب‌هاي اجتماعي خاطر نشان كرد: هم‌اكنون 1270 پروژه در 325 منطقه با حمايت سپاه، بسيج و دستگاه‌هاي دولتي تاسيس شده كه اجراي آن برعهده گروه‌هاي جهادي محلي خواهد بود.
وي ادامه داد: همچنين ما قرار است تا پايان سال 4 هزار نيروي جهادي مسجد محور سازماندهي كنيم.
رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينكه ما از هر كاري كه بتواند فضاي جهادي را تقويت كند، استقبال مي‌كنيم، گفت: در اين راستا ايجاد مجمع خيرين در استان‌ها در برنامه ما قرار دارد و سال گذشته در استان مازندران بيش از 300 منزل با كمك خيرين و با سرمايه‌گذاري 2 ميليارد تومان توسط دستگاه‌هاي دولتي و گروه‌هاي جهادي ساخته شد.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي جهادي صورت گرفته در استان خوزستان عنوان كرد: سال گذشته با كمك اردوهاي راهيان نور و برخي گروههاي جهادي براي درختكاري و بيابان‌زدايي در اين استان فعاليت‌هاي خوبي صورت گرفت، در همين زمينه توافقنامه‌اي با وزارت جهاد براي فعاليت در حوزه آبخيزداري و بيابان‌زدايي در سطح 500 هزار هكتار از اراضي كشور در حال نهايي شدن است.
سردار غلامي افزود: همچنين تفاهمنامه‌اي با كميته امداد براي ساخت خانه نيازمندان در دست اقدام داريم و امروزه بسيج توانسته با استفاده از منابع بانكي 134 هزار و 227 واحد كوچك اقتصاد مقاومتي را ايجاد كند.
اجتمام / 1095 ** 1418
خبرنگار : رضا رضائي مجد ** انتشار : مريم برزآبادي