۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82619495
T T
۰ نفر
رسيدگي به 97 درصد پرونده هاي قاچاق كالا و ارز در تعزيرات آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي با اشاره به رسيدگي شعبه هاي اين سازمان به 97 درصد پرونده هاي قاچاق كالا و ارز ورودي در سال جاري گفت: به طور متوسط در هر هفته 60 پرونده قاچاق در استان رسيدگي مي شود.

محمد اقوامي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي سال تاكنون هزار و 60 فقره پرونده تخلفاتي در حوزه قاچاق كالا و ارز در استان تشكيل و به هزار و 24 فقره پرونده رسيدگي شده است.
وي اضافه كرد: شعب ويژه مبارزه با قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي استان پس از طي مراحل قانوني متهمان را علاوه بر ضبط كالاهاي كشف شده به نفع دولت به پرداخت حدود 190 ميليارد ريال محكوم كردند.
وي بيان كرد: از جمله كالاهاي قاچاق كشف شده كه براي قاچاقچيان آنها حكم صادر شده مي توان به طلا، ابزار زينتي از جمله نقره، البسه، سيگار، لوازم آرايشي و بهداشتي، سوخت و قطعات يدكي خودرو اشاره كرد.
وي اظهار كرد: ادارات تعزيرات حكومتي با همراهي يگان هاي انتظامي مستقر، در راستاي توجه به توليد داخل مبارزه با قاچاق كالا را در دستور كار جدي خود دارد و اين امر در جهت فرمايشات مقام معظم رهبري و شعار امسال مبني بر اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي به علت مرزي بودن از مسيرهاي ترانزيت كالاي قاچاق به شمار مي رود و سالانه به ارزش صدها ميليارد ريال كالاي قاچاق در اين استان كشف و ضبط مي شود.
همچنين شعب مختلف اداره كل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي در سال جاري به 99 درصد پرونده هاي مربوط به تخلف در حوزه كالا و خدمات رسيدگي كرده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني