۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۳۴
کد خبر: 82620136
T T
۰ نفر

تصمیم قطر برای اعطای اقامت دائم به اتباع خارجی

۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۳۴
کد خبر: 82620136
تصمیم قطر برای اعطای اقامت دائم به اتباع خارجی

تهران- ایرنا- دولت قطر پیش نویس قانونی را تصویب كرد كه به موجب آن به فرزندان زنان قطری كه با مردان خارجی ازدواج كرده و نیز خارجیانی كه خدمات ارزنده انجام داده و كسانی كه دولت به تخصص آنها نیاز دارد، اقامت دائم می دهد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از شبكه خبری الجزیره، پیش نویس این قانون كه روز چهارشنبه از سوی شورای وزیران قطر تصویب شد، شرایطی را برای اعطای مجوز اقامت دائم به خارجیان در نظر گرفته است.
افرادی كه كارت اقامت دائم دریافت كنند همانند شهروندان قطری از امكانات تحصیلی و درمانی مراكز دولتی برخوردار خواهند شد. این افراد همچنین پس از شهروندان قطری برای استخدام در مشاغل نظامی و غیرنظامی در اولویت قرار خواهند گرفت.
افراد دارای كارت اقامت دائم همچنین می توانند برای خرید املاك و مستغلات و انجام برخی فعالیت های تجاری بدون داشتن شریك قطری اقدام كنند.
بر اساس این گزارش؛ قرار است كمیته ای در وزارت كشور قطر به نام «كمیته اعطای كارت اقامت دائم» برای بررسی درخواست های مربوطه به این موضوع ایجاد شود.
كارشناسان پیش بینی می كنند این طرح بی سابقه تغییر اساسی
در زندگی بسیاری از اتباع خارجی مقیم این كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس كه به تازگی با تحریم عربستان، امارات، مصر و بحرین روبه رو شده است، ایجاد كند.
همچنین تصمیم قطر برای اعطای اقامت دائم به اتباع خارجی در حالی است كه خارجیان مقیم دیگر كشورهای عضو این شورا با محدودیت های بسیاری رو به رو هستتند.
شبد**1480**1010
مترجم:غلامرضا رفیع**انتشار:حسن معظمی
۰ نفر