۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82622109
T T
۰ نفر

خبرنگار معلولی كه پا در دنیای مجازی گذاشت

۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82622109
خبرنگار معلولی كه پا در دنیای مجازی گذاشت

گچساران - ایرنا - امین كاییدی خبرنگار گچسارانی است كه به دلیل معلولیت، با ویلچر حركت می‌كند اما آینده خود را در فضای مجازی، خبرنگاری رسانه‌های دیجیتال و طراحی سایت جستجو می‌كند.

به گزارش ایرنا، این خبرنگار با وجود محدودیت جسمانی علاوه بر مشغول شدن در حرفه سخت خبرنگاری رسانه‌های مجازی و طراحی سایت در زمینه ورزش نیز فعالیت دارد.
این خبرنگار كار در عرصه خبر را به دلیل گره‌گشایی از مشكلات مردم بسیار شیرین می‌داند.
وی فرهنگ سازی برای كاهش آسیب‌های اجتماعی، صیانت از گنجینه ارزشمند محیط زیست، آموزش عمومی برای افزایش سلامت مردم و تشریح كمبودها و ظرفیت‌های جامعه را از مهمترین كاركردهای رسانه‌های ارتباط جمعی دانست.
كاییدی كه متولد 1359 و دانش آموخته مهندسی صنایع است می‌گوید كه مشكلات و دشواری‌های كسب اطلاعات در شرایط سخت مانند بروز حوادث، هوای گرم 50 درجه مناطق گرمسیری گچساران سفر به مناطق سختگذر با وجود محدودیت‌های جسمانی او را از كار در این عرصه دلسرد نكرده است.
وی كه از ناحیه پا معلول است و با استفاده از ویلچر جابه‌جا می‌شود: داشتن خلاقیت و ایده‌های نو در هر حرفه‌ای را رمز موفق می‌داند و معتقد است كه به‌روز بودن و مطالعه در زمینه سبك‌های جدید خبرنویسی از مهمترین ویژگی‌های یك خبرنگار موفق است.
كاییدی ویلچررانی و والیبال نشسته را از تجربه‌های فعالیت ورزشی خود می‌داند و بر این باور است كه ورزش نقش اثرگذاری در افزایش اعتماد به نفس انسان دارد.
كاییدی با اشاره فعالیتش در 2 عرصه خبر و طراحی سایت، قرار نداشتن زیرپوشش بیمه اجتماعی را مهمترین نگرانی خود ذكر كرد.
این خبرنگار، تحقق یارانه رسانه‌های دیجیتال و قرار دادن این قشر زحمتكش زیر چتر بیمه اجتماعی را از راهكارهای حمایت از خبرنگاران ذكر كرد.

** افزایش تعداد سایت‌های خبری كهگیلویه و بویراحمد در 10 سال گذشته
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت كه تعداد رسانه‌های ثبت شده این استان اعم از سایت‌ها و نشریات محلی در طول یك دهه اخیر با افزایش 30 برابری از یك مورد به 30 مورد رسیده است.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: عمده مشكلات رسانه‌های كهگیلویه و بویراحمد زیرساختی بوده كه ناشی از ناپایداری درآمدهای آنها به دلیل نبود بخش خصوصی فعال در استان است.
وی افزود كه مشكلات و چالش‌های موجود در حوزه رسانه در كهگیلویه و بویراحمد قابل درك است و برای رفع آنها نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: تاكنون تلاش‌هایی در زمینه ساماندهی رسانه‌های استان توسط این اداره كل انجام شده اما ناكافی است.
دهبانی پور عنوان كرد كه باید مسیر حمایت از رسانه‌های كهگیلویه و بویراحمد به طور مستمر و با جدیت تداوم یابد.
وی ابراز داشت: اقدام‌های مطلوبی نیز در زمینه ساماندهی درج آگهی در رسانه‌های كهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
دهبانی پور با اشاره به در پیش بودن 17 مرداد روز خبرنگار، گفت كه برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر آیین روز خبرنگار سال جاری در یاسوج انجام شده است.

** خبرنگاران فعال و خدمات دولت
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت كه هم اكنون 160 خبرنگار به صورت رسمی و مستمر در این استان كار خبری انجام می‌دهند.
رضا خردمند افزود كه تاكنون 35 نفر از خبرنگاران كهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی اظهار كرد كه براساس قانون هر یك از مدیر مسئولان رسانه‌ها موظف به بیمه كردن خبرنگاران خود هستند.
خردمند بیان كرد كه در صورتی كه خبرنگاران زیر پوشش بیمه اجتماعی باشند وزارت ارشاد برای بیمه تكمیلی درمان آنان اقدام خواهد كرد.
وی تشكیل تعاونی‌های صنفی را از شرایط حمایت خبرنگاران در زمینه مسكن ذكر كرد.
كهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت دارای پنج روزنامه، 17 هفته نامه، پنج 2 هفته نامه، 2 ماهنامه، 6 فصلنامه و 34 سایت و پایگاه خبری مجوزدار است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110