۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۱
کد خبر: 82624451
T T
۰ نفر

كشف بیش ازیك تن موادمخدر درسیستان وبلوچستان

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۱
کد خبر: 82624451
كشف بیش ازیك تن موادمخدر درسیستان وبلوچستان

زاهدان - ایرنا - فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در جنوب شرق استان با انهدام باند بزرگ سوداگران مرگ، یك تن و 72 كیلو و 400 گرم انواع مواد مخدر كشف كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی سیستان وبلوچستان، سرتیپ دوم سعید كمیلی روز سه شنبه با قدردانی ویژه از همكاری مرزنشینان و مردم غیور استان با نیروهای مرزبانی برای تامین امنیت منطقه اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی از قصد كاروان بزرگ مواد مخدر برای ورود به داخل كشور آگاه شدند.
وی ادامه داد: مرزبانان با اطلاع از این موضوع بلافاصله اجرای طرح های عملیاتی هدفمند برای جلوگیری از ورود مواد افیونی را آغاز كردند.
وی افزود: ماموران در همین رابطه با اتخاذ تاكتیك های عملیاتی و انتخاب مواضع مناسب موفق شدند سوداگران مرگ را قبل از ورود به حریم امنیتی مرز شناسایی و مشاهده كنند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان كه بدون توجه به علائم هشدار دهنده وارد حریم امنیتی مرز شده بودند با مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی كردند كه پس از ساعتی درگیری مسلحانه با توجه به ناتوانی در رویارویی با آتش پرحجم مرزداران با برجا گذاشتن محموله مواد مخدر و استفاده از عوارض طبیعی و تاریكی شب به عمق خاك كشور پاكستان متواری شدند.
سرتیب دوم كمیلی اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با حفظ صحنه درگیری تا روشن شدن هوا در پاكسازی صبح روز بعد موفق شدند علاوه بر توقیف یك دستگاه خودرو تویوتا، یك تن و 41 كیلو و 600 گرم تریاك و 30 كیلو و 800 گرم مرفین در مجموع یك تن و 72 كیلو و 400 گرم مواد مخدر كشف كنند.
وی با گلایه مندی از نیروهای مرزی پاكستان به دلیل كم توجهی به كنترل مرزهای مشترك خود با ایران تصریح كرد: انتظار داریم تا نیروهای امنیتی و انتظامی این كشور علاوه بر برخورد جدی با باندهای قاچاق مواد مخدر و گروهك های تروریستی، نظارت بیشترین بر مناطق مرزی خود داشته باشند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهك، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیكشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، كنارك و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان كشور محسوب می شود كه با كشور افغانستان و پاكستان هم مرز است.
3042**6081 دریافت كننده: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر