۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۵۰
کد خبر: 82625401
T T
۰ نفر

بوكوحرام 31 صياد را در نيجريه به قتل رساند

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۵۰
کد خبر: 82625401
بوكوحرام 31 صياد را در نيجريه به قتل رساند

الجزيره-ايرنا- عناصر گروه تروريستي «بوكوحرام» در دو حمله جداگانه،دست كم 31 صياد را در جزاير درياچه چاد واقع در شمال شرقي نيجريه به قتل رساندند.

به گزارش ايرنا، پايگاه خبري «بوابه افريقيا الاخباريه» امروز سه شنبه نوشت: صيادان محلي اعلام كردند افراد مسلح وابسته به بوكوحرام وارد دو جزيره «دوغوري ودبار» و «انزام» در درياچه چاد شدند و با شليك گلوله، صيادان حاضر در اين منطقه را به قتل رساندند.
بر اساس اعلام منابع محلي، تروريست هاي بوكوحرام 14 صياد را در دوغوري و 17 صياد را در انزام به قتل رساندند.
صيادان كشته شده، جمعه گذشته با قايق هاي چوبي كوچك براي صيد ماهي وارد اين منطقه شده بودند.
ارتش و مسئولان نيجريه هنوز توضيحي در خصوص اين حمله و كشتار نداده اند.
مقام هاي نيجريه تا يك هفته پيش صيد ماهي را در اين درياچه واقع ميان نيجريه،نيجر،چاد و كامرون ،ممنوع كرده بودند زيرا گفته مي شد بوكوحرام از درآمدهاي ناشي از صيد ماهي در جهت اهداف تروريستي خود استفاده مي كند .
ممنوعيت صيد ماهي در اين منطقه باعث ايجاد مشكل براي ساكنان آن شده بود و در نتيجه آن ها وابسته به كمك هاي دولتي و سازمان هاي امدادرسان شده بودند.
گروه ترويستي بوكوحرام در شمال و شمال شرق نيجريه فعال است. اقدامات تروريستي اين گروه از سال 2009 در حوزه درياچه چاد تا كنون بيش از 20 هزار قرباني برجاي گذاشته است.
آن ها هزاران نفر را در اين منطقه ربوده و حدود 2 ميلون و 600 تن ديگر از شهروندان اين كشور را از خانه و كاشانه خود آواره كرده اند.
اين گروه در سال 2002 ميلادي تاسيس شد و بيشتر با شبكه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبكر البغدادي سركرده گروهك تروريستي داعش بيعت كرده و نام خود را به ولايت غرب آفريقاي داعش تغيير داد.
خاورم **2041**3404**انتشار: محسن اسماعيلي