۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹
کد خبر: 82625980
T T
۰ نفر
257 ميليون دلار كالا از گمركات خرمشهر و شلمچه صادر شد

اهواز – ايرنا – مدير كل گمرك خرمشهر گفت: يك ميليون و 110 هزار تن انواع كالا در چهار ماهه اول امسال به ارزش 257 ميليون دلار از طريق گمركات خرمشهر و شلمچه به خارج از كشور صادر شد.

عارف باوي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين كالاهاي صادراتي شامل، سيمان، گچ، سنگ مرمر، پودر سنگ، دولوميت ، مواد نباتي، تفاله هاي نباتي، كربنات كلسيم، كوارتزيت و محصولات علوفه اي بوده كه بيشتر به كشورهاي عراق و كويت صادر شده است.
وي افزود: جمع درآمدهاي عمومي گمرك خرمشهر در اين مدت كه از محل واردات به خزانه دولت واريز شده بيش از 2 هزار و 277 ميليارد و 704 ميليون ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 60 درصد افزايش داشته است.
باوي در ادامه به فعاليت هاي مرتبط اين گمرك با منطقه آزاد اروند اشاره كرد و گفت: محور فعاليت آن بر اساس تفاهمنامه منعقده ميان گمرك جمهوري اسلامي ايران و شوراي عالي مناطق آزاد كشور صورت گرفته است.
مدير كل گمرك خرمشهر ادامه داد: يكي از بندهاي اصلي موافقتنامه مذكور مربوط به استقرار گمرك جمهوري اسلامي ايران در گيتهاي ورودي منطقه آزاد اروند بوده است.
وي بيان كرد:سازمان منطقه آزاد اروند در حال تكميل زير ساختهاي مورد نظر بوده و با حصار كشي كامل محدوده فيزيكي منطقه آزاد و تعيين فضاي مورد نياز جهت استقرار رسمي گمرك، تلاش مي كند بندهاي اين موافقتنامه را بصورت عملي به اجرا درآورد.
باوي اضافه كرد: در نشستي با حضور سامري نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان اصناف و اتحاديه هاي بازرگاني در محل اتاق بازرگاني خرمشهر، مقرر شد در خصوص نظارت بر نحوه واردات كالا، نگهداري كالا در انبار و ساماندهي كالاهاي وارداتي تمهيداتي انديشيده شود.
مدير كل گمرك خرمشهر اظهار كرد: از جمله تمهيدات مورد نظر، بسيج همگاني اصناف و سازمانها و همه اقشار مردم منطقه در مديريت انتقال كالاهاي وارداتي به انبارهاي تعريف شده، توزيع كالاهاي مورد اشاره در منطقه آزاد اروند و ممانعت از خروج كالاهاي فوق از منطقه و كمك به جلوگيري از بروز پديده قاچاق كالا است.
وي گفت: با مشاركت اصناف و بازاريان در كمك به سازمانهاي مختلف نظارتي از جمله گمرك جمهوري اسلامي ايران، امكان سو استفاده به حداقل رسيده و با اجراي قانون و مقررات، مردم منطقه از مزايا و فرصت‌هاي بوجود آمده، به نحو احسن بهره مند مي شوند و اين امر تاثير مثبتي بر كيفيت زندگي آنها مي گذارد.
باوي بيان كرد: جذب سرمايه و توسعه سرمايه گذاري در منطقه آزاد اروند به تدريج آغاز شده و منطقه آزاد اروند همچنان تلاش دارد تا بستر و امكانات مناسب و پر جاذبه اي را فراهم كند تا زمينه سرمايه گذاري و اشتياق به حضور فعال بخش خصوصي، دو چندان شود.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاري** انتشار دهنده: محسن بهاروند