۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82626063
T T
۰ نفر
رئيس سازمان بهزيستي از راه اندازي 150 مركز اورژانس اجتماعي در سراسر كشور خبر داد

تهران - ايرنا - رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه مقرر بود كه 140 مركز اورژانس اجتماعي در سراسر كشور راه اندازي شود اما اين سازمان اكنون حتي از راه اندازي 140 مركز نيز عبور كرده و شمار اين مراكز به 150 مركز رسيده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، انوشيروان محسني بندپي روز چهارشنبه در نشست خبري تاكيد كرد: سازمان بهزيستي به عنوان دستگاه برخوردار از نيروي تخصصي و ماهر براي تمام جنبه هاي كاهش آسيب هاي اجتماعي از جمله كاهش طلاق، كاهش خودكشي، توسعه كمي و كيفي اورژانس هاي اجتماعي ، پيشگيري از معلوليت زايي و استقرار مراكز خدمات جامع اجتماعي ، پروتكل و شيوه نامه تدوين شده دارد كه براي پياده سازي آنها مشكلي نداريم.
وي گفت: سازمان بهزيستي براي پنج آسيب اجتماعي مطرح شده در برنامه ششم توسعه شامل اعتياد، طلاق، حاشيه نشين، كودكان كار و خيابان و مفاسد اخلاقي، اقدامات كارشناسي را به عمل آورده و شيوه نامه هاي اقدام و عمل براي كاهش آنها دارد. وي با اشاره به راه اندازي 30 مركز جامع خدمات اجتماعي در شهرستان هاي محروم ، ادامه داد: براي خانه هاي امن ويژه زنان خشونت ديده يا در معرض خشونت نيز شيوه نامه و پروتكل هاي اجراي نگاشته شده و نحوه نظارت و مديريت آن را عملياتي كرديم.
رئيس سازمان بهزيستي كشور يادآور شد: اين سازمان در قانون احكام دائمي به عنوان متولي سلامت اجتتماعي شناخته شده و براين اساس با اجراي برنامه هاي ميان مدت و دراز مدت در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي فعاليت مي كند.
محسني بندپي در پايان نيز از استقرار دبيرخانه مسئوليت اجتماعي در سازمان بهزيستي خبر داد.

**ورودي مراكز ماده 16 را كم مي كنيم
فريد براتي سده رئيس مركز پيشگيري سازمان بهزيستي نيز در اين نشست گفت: مي خواهيم ورودي مراكز ماده 16 (مراكز درمان و كاهش آسيب معتادان متجاهر) را كم كنيم چون بسياري از افرادي كه در اين مراكز مي آيند مي توانند به مراكز ديگر بهزيستي بروند.
وي ادامه داد: با تشكيل كميته اي در اولين جلسه قرار است گروه نظارت تخصصي قوي براي اين مراكز در نظر بگيريم.
وي در ادامه به برنامه هاي كاهش طلاق اشاره كرد و گفت: در بحث تقسيم كار ملي ، كاهش طلاق به سازمان بهزيستي سپرده شده و برنامه ريزي هاي لازم انجام شده تا با استفاده از كلينيك هاي مددكاري و مشاوره ، موضوع پيشگيري و كاهش طلاق را به سرانجام برسانيم.
براتي سده در ادامه به مراكز مشاوره اشاره كرد و گفت: وظيفه صدور مجوز براي طيف گسترده اي از مراكز سلامت اجتماعي به بهزيستي سپرده شده و بنابراين در نظر است با سازمان نظام روانشناسي در اين زمينه وارد تعامل شويم.
وي خاطرنشان كرد: در بحث پيشگيري از معلوليت نيز براي غربالگري شنوايي كودكان سه تا پنج سال ، برنامه ريزي هايي شده و قرار است غربالگري بينايي طبق برنامه ششم توسعه از پوشش 72 درصدي به 85 درصد پوشش برسد .
رئيس مركز پيشگيري سازمان بهزيستي يادآور شد: مقرر است طرح غربالگري ژنتيك را بهزيستي و وزارت بهداشت با هم به هيات دولت تقديم كنند.
اجتمام**9185**1418
خبرنگار: سادات حسيني خواه ** انتشار: مريم برزآبادي
۰ نفر