۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82628787
T T
۰ نفر
تهمینه میلانی مهمان یك دقیقه و سیزده ثانیه شد

تهران- ایرنا- تهمینه میلانی، كارگردان سینما، شب گذشته، 20 مردادماه به تماشای نمایش «یك دقیقه و سیزده ثانیه» نشست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی گروه نمایش «یك دقیقه و سیزده ثانیه»، این اثر نمایشی با نویسندگی مشترك محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و كارگردانی شهرام گیل آبادی، كه از یكم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایران شهر آغاز كرده است، شب گذشته، جمعه 20 مردادماه، میزبان تهمینه میلانی، كارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌كننده حوزه سینما و همسرش محمد نیك‌بین بود.
میلانی پس از تماشای نمایش عنوان كرد: از نحوه اجرای نمایش «یك دقیقه و سیزده ثانیه» بسیار لذت بردم، ارتباط بین تماشاگران و بازیگران خلاقانه است.
وی افزود: موضوع نمایش بسیار جالب و قابل تعمق است و امیدوارم در فضای هنر به موضوع كارتن‌خوابی بیشتر پرداخته شود.
این كارگردان خاطرنشان كرد: بازیگران نمایش فوق‌‌العاده هستند‌ و فضاسازی و درگیر كردن مخاطب، تاثیرگذاری نمایش را چندین برابر كرده است.
وی تاكید كرد: معتقدم هنر، نمی تواند یك معضل را به‌طور كامل ریشه‌كن كند اما می‌تواند افراد را به فعالیت در این زمینه‌ها، علاقه‌مند كرده و باعث تعمق بیشتر درباره این معضلات شود.
میلانی اذعان داشت: معتقدم تا زمانی كه در جامعه‌ای بی‌عدالتی وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌كند و با ازدیاد جمعیت، معضلات جامعه در حال افزایش است؛ كارتن‌خوابی، اعتیاد، بیكاری و آسیب‌هایی از این دست در جامعه ما وجود دارد و تماشای نمایش‌هایی مانند «یك دقیقه و سیزده ثانیه» را به مسئولان توصیه می كنم.
در نمایش «یك دقیقه و سیزده ثانیه» كه این روزها عنوان پرفروش ترین اجرای تماشاخانه ایران شهر را یدك می كشد، سیما تیرانداز، پانته آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی ایفای نقش می كنند.
علاقه مندان به تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com/theater/1min13sec مراجعه كنند و یا برای رزرو با شماره 88814116 تماس بگیرند.

** اجرای دو نمایش جدید از 22 مردادماه در خانه نمایش
دو نمایش «شهرك غرب» و «برف سرخ» از 22 مردادماه به مدت 20 شب در خانه نمایش، اجرا و پذیرای تماشاگران می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه نمایش، نمایش «شهرك غرب» نوشته سارا الهیان و كارگردانی سیدحسن حسینی است كه فردا، 22 مردادماه اجرای آغازین خود را همزمان با اجرای ویژه اصحاب رسانه و عكاسان در خانه نمایش روی صحنه می برد.
در این نمایش امین اكبری نسب، میلاد نظری، میلاد بانگی، علیرضا یزدانی، عماد آلبوشوكه و مهسان عطایی ایفای نقش می كنند.
نمایش «برف سرخ» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی و كارگردانی شقایق فتحی به صحنه می رود.
نمایش «شهرك غرب» می توانند هر روز به غیر از روزهای شنبه و تعطیلات رسمی كشور در ساعت 18:30 به مدت 65 دقیقه و برای تماشای نمایش «برف سرخ» در ساعت 20 به مدت 50 دقیقه به تماشای این نمایش بنشینند.
خانه نمایش به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، خیابان ایرانشهر، كوچه مهزاد، خیابان شهید موسوی، به سمت جنوب خیابان، كوچه محمدآقا پلاك 34 واقع شده است.
علاقه مندان می توانند برای مطلع شدن از اخبار خانه نمایش و تمرینات پلاتوهای این تماشاخانه در كانال تلگرام به نشانی @edaretheaterkhanenamayesh عضو شوند.

** تخفیف ٥٠ درصدي «تقدیم به ایتالو كالوینو» براي دانشجویان
«تقدیم به ایتالو كالوینو» به نویسندگي و كارگرداني منصور صلواتي كه از ١٠ مرداد در تماشاخانه مستقل تهران به روي صحنه مي رود یكشنبه و دوشنبه، 22 و 23 مردادماه با تخفیف ٥٠ درصدی ویژه دانشجویان به روي صحنه خواهد رفت.
منصور صلواتی فارغ‌التحصیل كارشناسی‌ ارشد دانشكده هنر و معماری تهران و از پژوهشگران تئاتر معنا باخته و به ویژه ساموئل بكت است.
منصور صلواتی توجه به قشر دانشجو را همواره مهم ترین بخش كارگرداني خود مي داند و در آغاز هفته دوم نمایش اش این تخفیف را ویژه دانشجویان همه رشته ها لحاظ كرده است.
بازیگران این كمدي تراژدي، فریبا خادمی، حمیدرضا معدن كن، افشین غیاثی، مژگان حسین زاده، فرزاد برهمن، صائم متانی، پرستو قائد رحمت، كامیار خزاعی و هانیه مفلح هستند.
«تقدیم به ایتالو كالوینو» به نویسندگي و كارگرداني منصور صلواتي هر شب ساعت ١٧ در تئاتر مستقل تهران به روي صحنه مي رود و علاقه مندان مي توانند از تیوال و یا گیشه سالن بلیت این اثر را تهیه كنند.

** اثر نمایشی عطاالله كوپال به جشنواره آینی و سنتی راه یافت
عطاالله كوپال كارگردان نمایش «خواستگاران مهری ناز، شاهدخت دیار سختستان!» در بخش ویژه استاد علی نصیریان به هجدهمین جشنواره آئینی سنتی راه پیدا كرد.
این نمایش به نویسندگی صبوره رنگرز با تكیه بر اجرای تخت حوضی و در فضای فانتزی به صحنه می رود با نگاهی متفاوت به شخصیت «غلام» و یكی از سبك های نمایشی سنتی است كه به عنوان یكی از آثار حاضر در هجدهمین دوره از جشنواره آینی سنتی انتخاب شده است.
محمدالله دادی، محمدامین بخشعلیان، رضا خانلری، آتوسا راستی، بهرام سروری نژاد و احمد سیا در این نمایش ایفای نقش می كنند.
هجدهمین جشنواره آینی سنتی شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

** پوستر نمایش «چرا كه صداي تو با صداي من آشناست» رونمایي شد
رضا چاوشي طراح این پوستر گفت: پوستر نمایش «چرا كه صداي تو با صداي من آشناست» از دو مكث معنایي برخوردار است؛ یكی سیب و دیگري پس زمینه و آدم هایي است كه در آن قرار گرفتند.
وی افزود: سیب، یادآور داستان آدم و حوا اما در پس زمینه، چیزی فراتر از یك قصه معمولي را مشاهده مي كنیم و در خود پیچیدگي و زمینی شدن انسان را یاداور می شود.
نمایش «چرا كه صداي تو با صداي من آشناست» به نویسندگي روزبه حسیني و كارگرداني فاطیما بهارمست از یكشنبه ٢٢ مردادماه به مدت شش شب، ساعت ١٩ در سالن انتظامي مجموعه خانه هنرمندان ایران به روي صحنه می رود.
در این نمایش، فاطیما بهارمست و وحید منتظري به ایفاي نقش مي پردازند و همچنین در خلاصه اثر چنین آمده است كه تنهایی، نعمتی بود كه حوا از آدم دریغ كرد.
فراهنگ **1085**1055
دریافت كننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر