۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۱
کد خبر: 82630497
T T
۰ نفر
300 تن انواع مواد مخدر در چهار ماه نخست امسال در كشور كشف شد

شیراز- ایرنا- معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود 300 تن انواع مواد مخدر در چهار ماه نخست سال 96 در كشور كشف شد كه در مقایسه با مدت مشابه سال 95 بیانگر 11و 2 دهم درصد افزایش است.

به گزارش ایرنا، اسدالله هادی نژاد یكشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این میزان مواد مخدر كشف شده شامل هرویین، مورفین، تریاك، حشیش، شیشه و سایر مواد است.
او ادامه داد: سال 95 نیز 710 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شد كه حدود 10 درصد این كشفیات در حوزه مرزبانی و بیشتر آن مربوط به حوزه مرزبانی سیستان و بلوچستان بود.
هادی نژاد بیان كرد: در حوزه داخلی، چهار استان اولویت دار در بحث مبارزه با مواد مخدر داریم كه سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و كرمان در حوزه شرق و آذربایجان غربی در حوزه غرب است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: 75 درصد كشفیات مواد مخدر سال 95 كشور در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و كرمان اتفاق افتاد.
او گفت: در حوزه غرب و استان آذربایجان غربی نیز به دلیل اینكه بحث عدم خروج مواد مخدر برای ما مهم است به همین علت این مسیر را به شدت كنترل می كنیم تا موادی از كشور خارج نشود.
وی افزود: در حوزه داخلی نیز پس از كنترل استان های یاد شده، موضوع نظارت و كنترل گلوگاه ها بسیار حائز اهمیت است، لذا گروه های ویژه ای در این مكان ها مستقر هستند و كنترل شدید بر آنها اعمال می شود.
هادی نژاد، در مورد وضعیت كشت مواد مخدر در افغانستان هم اظهار داشت: بر اساس گزارش اولیه دفتر سازمان ملل در افغانستان، پیش بینی می شود كه تولید مواد مخدر در این كشور امسال بین 35 تا 40 درصد افزایش داشته باشد.
او ادامه داد: علاوه بر این افزایش تولید، قیمت مواد مخدر نیز 25 درصد افزایش داشته است.
وی، در باره فعالیت های انجام شده برای كنترل مرزهای كشورمان گفت: در این زمینه نیز اقدام های خوبی صورت گرفته و امكان تردد كاروان و محموله های سنگین مواد مخدر در مرز ایران و افغانستان وجود ندارد.
او افزود: در بخش جنوبی كشور نیز بین ایران و پاكستان یك مسیر 150 كیلومتر وجود دارد كه باید مانع گذاری شود كه هم اینك در حال انجام است و اگر این كار به اتمام رسد و این مسیر بسته شود قاچاقچیان به انتقال محموله های خود از طریق دریا روی خواهند آورد كه تاكنون كشفیاتی در حوزه خلیج فارس نیز داشته ایم.
وی، تعداد فوتی های سالانه ناشی از مصرف مواد مخدر در كشور را چهار هزار نفر اعلام كرد و افزود: امروز قاچاقچیان با علم و اطلاع از اینكه مجازات آنها اعدام است دست به این جنایت ها و قاچاق مواد مخدر می زنند و چنانچه مجازات اعدام را حذف كنیم تعداد بیشتری وارد حوزه قاچاق مواد مخدر می شوند.
6122 /6118/1772
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
۰ نفر