۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82640278
T T
۰ نفر
شرايط و ضوابط تهيه‌كنندگي فيلم‌هاي اول اعلام شد

تهران - ايرنا - معاون نظارت و ارزشيابي سازمان امور سينمايي،سمعي و بصري شرايط و ضوابط تهيه‌كنندگي فيلم‌هاي كارگردانان اول را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در پي تصميم اخير شوراي عالي تهيه‌كنندگان مبني بر انجام امور تهيه‌كنندگي فيلم‌هاي كارگردانان اول، معاون نظارت و ارزشيابي روز سه شنبه در ابلاغيه‌اي شرايط و ضوابط اين همكاري را اعلام كرد.
در متن ابلاغيه ابراهيم داروغه زاده آمده است: تمامي متقاضيان تهيه‌كنندگي اول فيلم‌هاي سينمايي صرفا با معرفي‌نامه از شوراي عالي تهيه‌كنندگان ذيل مسوليت‌هاي خانه سينما در فرايند پذيرش تكاليف صنفي مي‌توانند درخواست دريافت پروانه ساخت سينمايي كنند.بديهي است اين گروه از تهيه‌كنندگان امكان همكاري با كارگردان كار اول سينمايي را نخواهند داشت.
در بخش ديگري از اين ابلاغيه در خصوص شرايط همكاري تهيه‌كنندگان حرفه‌اي با كارگردانان اول آمده است: تهيه‌كنندگان حرفه‌اي داراي معرفي نامه از شوراي عالي تهيه‌كنندگان با پذيرش مسوليت از سوي آن شورا مي‌توانند متقاضي پروانه ساخت سينمايي با كارگردانان اول فيلم‌هاي سينمايي باشند و طبيعتا مسوليت پاسخگويي هرگونه اشكالي در روند توليد و نمايش اين آثار نيز بر عهده تهيه‌كننده و شوراي عالي تهيه‌كنندگان خواهد بود.
معاون نظارت و ارزشيابي سازمان امور سينمايي، سمعي و بصري، تاكيد كرد: شوراي صدور پروانه ساخت سازمان سينمايي با توجه به وظايف حاكميتي خود كمافي‌السابق مسوليت‌هاي خود را در قبال بررسي و ارائه مجوز ساخت طبق ضوابط قانوني برعهده خواهد داشت.
بنابر اعلام سازمان سينمايي وزارت ارشاد، اين دستورالعمل با توجه به رويكرد اين سازمان مبني بر تقويت جايگاه صنوف سينمايي و مسوليت پذيري بيشتر صنوف در روند توليد صادر شده است.
فراهنگ**9246** 1823 خبرنگار: عليرضا مرادي** انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر