كادر پزشكي و بيماران فردا از مدينه راهي مكه مي شوند/بيماري حادي زائران را تهديد نمي كند

تهران- ايرنا- معاون مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: كادر پزشكي و بيماراني كه در مدينه منوره هستند، فردا(شنبه) به مكه مكرمه منتقل مي شوند.

به گزارش روز جمعه از پايگاه اطلاع‌رساني حج، پيرحسين كوليوند روز جمعه اظهاركرد: در حال حاضر در مدينه منوره سه بيمار در بيمارستان هاي سعودي بستري هستند كه به همراه كادر پزشكي، روز شنبه راهي مكه مكرمه خواهند شد.
وي با بيان اينكه 10 زائر در بيمارستان هاي سعودي در مكه مكرمه بستري هستند، افزود: 38 زائر نيز در بيمارستان ايراني مكه مكرمه بستري هستند و در مجموع تعداد افراد بستري در نسبت به سال هاي گذشته كاهش چشمگيري داشته است.
كوليوند تصريح كرد: خوشبختانه شرايط سلامت زائران ايراني كاملا مناسب است و هيچ بيماري حادي آنان را تهديد نمي كند.
معاون مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر اضافه كرد: بازديدهاي بهداشتي به صورت روزانه انجام مي شود و با توجه به اهميت موضوع نحوه پخت و توزيع مواد غذايي در سلامت زائران، با تمهيداتي كه در نظر گرفته شده، نظارت دقيقي در اين زمينه وجود دارد.
وي با اشاره به آمادگي كامل نيروهاي پزشكي براي ارائه خدمات در ايام تشريق ادامه داد: براي عمليات تيم هاي پزشكي در عرفات، مشعر و منا كاملا برنامه ريزي شده و با برگزاري نشست هاي هم انديشي و جلسات توجيهي با پزشكان، آماده خدمت رساني در حساس ترين روزهاي حج يعني ايام تشريق هستيم.
دكتر كوليوند اظهاركرد: تعداد افرادي كه تا كنون به رحمت خدا رفته اند، 5 نفر هستند كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه درسالهاي گذشته اصلا قابل قياس نيست.
بر پايه اين گزارش، در هفته هاي گذشته، 4 زائر ايراني به نام هاي علي ناز سالار پور و زهرا توكلي از هرمزگان، محمد قياسي از خراسان رضوي و رستم‌علي چراغ پور از استان البرز بر اثر ايست قلبي جان خود را از دست داده بودند.
پنجمين زائر ايراني به نام «محترم حسن زاده» فرزند ابراهيم كه 64 سال سن داشت روز چهارشنبه در هتل حياة المنا مكه مكرمه بر اثر ايست قلبي جان خود را از دست داد؛ اين زائر از استان مازندران به شماره كاروان 30001 عازم سرزمين وحي شده بود.اجتمام*1933*
تنظيم : بهروز سلطانيان
۰ نفر