۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82644993
T T
۰ نفر
آزادسازي بخشي از سپرده هاي مشتريان تعاوني منحله الزهرا آغاز شد

تهران - ايرنا - موسسه اعتباري كاسپين اعلام كرد: با اتمام فرآيند انتقال حساب سپرده گذاران تعاوني منحله الزهرا به سامانه نرم افزاري ثمين، آزادسازي بخشي از سپرده هاي مشترياني اين تعاوني در موسسه كاسپين آغاز شد.

به گزارش ايرنا و بنا بر اعلام روي يكشنبه اين موسسه، با توجه به تعيين نحوه پرداخت به مشتريان تعاوني منحله الزهرا مقرر شده است تا بخشي از سپرده ها با توجه به نياز به نقدينگي سپرده گذاران، به صورت نقدي پرداخت شود.
بر اين اساس رسيدگي و تعيين تكليف سپرده هاي تعاوني الزهرا، چندي پيش انتقال حساب ها به پايان رسيد و با ورود و تعيين تكليف اوليه حساب‌ها در موسسه اعتباري كاسپين تصميم‌هاي تازه اي اتخاذ شد.
بنابراين از امروز (پنجم شهريور) سيستم براي سپرده گذاران اين تعاوني منحله تا سقف 30 ميليون ريال باز شد و سپرده گذاران مي توانند سپرده خود را از 80 شعبه فعال موسسه اعتباري كاسپين برداشت كنند.
مانده حساب‌ها بعد از پرداخت، (مطابق جدول) براي همه سپرده گذاران به صورت قرارداد بلند مدت يكساله با نرخ حداكثر 15 درصد منعقد خواهد شد.
بر پايه اين گزارش، تا دوم شهريور ماه جاري مبلغ 84 ميليارد ريال به هشت هزار و 244نفر پرداخت شده است و با اعلام اخير، حدود 66 هزار نفر مشمول اين رخداد تازه خواهند بود.
فرآيند رسيدگي به وضعيت سپرده‌هاي تعاوني‌هاي هشتگانه منحله با مصوبه بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و بعد از انتقال كامل حساب‌هاي تعاوني‌هاي منحله در موسسه اعتباري كاسپين همچنان پيگيري مي‌شود.
به گزارش ايرنا، الزهرا، يكي از هشت تعاوني ادغام شده در موسسه اعتباري كاسپين است كه اواخر اسفندماه 1394 از شوراي پول و اعتبار مجوز گرفت.
بر اساس تصميم شوراي پول و اعتبار قرار است موسسه كاسپين دارايي‌ها و بدهي‌هاي قابل تجميع هشت تعاوني غيرمجاز شامل فرشتگان، الزهرا، دامداران و كشاورزان كرمانشاه، عام كشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پيوند مشهد، بدر توس و اميد جلين را طبق روش مشخص به حساب هاي خود انتقال دهد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام**2025**تنظيم: ليلا جودي**انتشار:مرضيه فاتحي