۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82645005
T T
۰ نفر

تارنمای آمریكایی هیل : هدف ترامپ نژاد پرستی است

۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82645005
تارنمای آمریكایی هیل : هدف ترامپ نژاد پرستی است

تهران – ایرنا – تارنمای خبری آمریكایی'هیل'(TheHill)در پی عفو كلانتر نژاد پرست ایالت آریزونا از سوی رئیس جمهوری آمریكا نوشت: نشریات آریزونا با تاختن به این موضوع نوشتند ترامپ با نژاد پرستی نه تنها موافق است، بلكه نژاد پرستی هدف او است.

به گزارش روزیكشنبه ایرنا، هیل افزود: تحریریه روزنامه 'آریزونا رپابلیك ' (Arizona Republic) در برخورد با این تصمیم رئیس جمهوری آمریكا در مورد عفو كلانتر 'جو آرپایو' (Joe Arpaio)، این اقدام را 'توهین' و یك 'سیلی به جامعه لاتین تبار' آمریكا خواند.
هیات تحریریه این روزنامه چاپ آریزونا عنوان كرد كه عفو آرپایو بیانگر این موضوع است كه ترامپ از رفتارهای 'پوپولیستی' خود عقب ننشسته است.
نشریه آریزونا رپابلیك دراین باره نوشت: این عفو همچنین سیلی به كسانی بود كه در سیستم قضایی آمریكا برای مسئول ساختن آرپایو برای آنچه مرتكب آن شده است، تلاش می كردند؛ این اقدام همچنین تیری به قلب مردم است كه قاضی حتی نتواند پیش از مورد عفو قرارگرفتن وی، حكم او را اعلام كند.
هیات تحریریه این نشریه مهم در ایالت آریزونا افزود: با عفو آرپایو، ترامپ روشن ساخت كه نه تنها با 'نهاد نژاد پرستی' موافق بلكه برای وی نژاد پرستی یك 'هدف' محسوب می شود.
این روزنامه نوشت: این امر مشكلی برای هر آمریكایی به شمار خواهد رفت كه بر این باور است در كشوری به سر می برد كه سیستم قضایی برای همه افراد برابر است.
هیل در ادامه افزود: آرپایو كه جمعه گذشته از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا مورد عفو قرار گرفت، متهم به اقدامات نژاد پرستانه علیه لاتین تبارها بوده و همچنین متهم به عدم تابعیت از قانون در پی اعلام قاضی فدرال مبنی بر توقف این اعمال بوده است.
به گزارش ایرنا، اقدام اخیر دونالد ترامپ در بخشش یك كلانتر نژاد پرست موج انتقادهای داخلی در آمریكا را به دنبال داشت.
جان مك كین سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا، روز گذشته (شنبه) با انتقاد از اقدام رئیس جمهوری آمریكا آنرا را مخالف ادعای ترامپ مبنی بر 'لزوم احترام به قانون' دانست.
مك كین در بیانیه ای دراین باره نوشت: 'آرپایو به علت نادیده گرفتن حكم قاضی فدرال و تداوم رفتار نژادپرستانه با لاتین تبارهای ایالت آریزونا بر اساس وضعیت مهاجرتی آن ها، در دادگاه مجرم شناخته شده است؛
گرچه رئیس جمهوری آمریكا از اختیارات لازم برای چنین بخششی برخوردار است اما این اقدام در این برهه از زمان و با توجه به این كه آرپایو از اقدامات خود ابراز پشیمانی نیز نكرده است، خلاف ادعاهای رئیس جمهوری مبنی بر لزوم احترام به قانون می باشد.'
درهمین حال 'پاتریك لهی'، سناتور دمكرات نیز به شدت از این تصمیم ترامپ انتقاد و از پیامدهای آن برای تنش های نژادی در آمریكا ابراز نگرانی ‏كرد. ‏
وی در بیانیه ای اظهار كرد: این شرم آور است كه از قدرت عفو ریاست جمهوری در چنین ‏حد نازلی بهره گرفته می شود. این كلانتر سابق، فردی متكبر است كه اعمال نژادپرستانه را تشویق می كرد و میلیون ‏ها دلار خرج روی دست مالیات دهندگان گذاشته بود.‏
شبكه تلویزیونی سی ان ان نیز روز گذشته (شنبه) با انتقاد از عفو رئیس جمهوری گزارش داد:آرپایو اقدامات جنجالی نژادپرستانه و توام با نقض قانون را داشته وزمانی كه درانتظار حكم خود از سوی دادگاه به سر می برد با فرمان بخشش رئیس جمهوری آمریكا مواجه شد.
اقدام روز جمعه گذشته ترامپ و با توجه به نحوه پاسخ وی به حادثه 21 مرداد ماه نژاد پرستان راست افراطی سفید پوست شارلوتزویل جامعه آمریكا را هرچه بیشتر نگران ساخته است.
درهمین حال قرار است راهپیمایی 10 روزه در آمریكا با هدف بركناری دونالد ترامپ از منصب ریاست جمهوری و در محكومیت از نژادپرستی به راه بیافتد.
این راهپیمایی از روز دوشنبه (فردا) و از مبدا شارلوتزویل آغاز و در 15 شهریور ماه در واشنگتن دی.سی به پایان خواهد رسید.
اروپام **1302**
مترجم: بهروز وفاداری- انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر