۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82649157
T T
۰ نفر

اعتراض به پیاده كردن یك معلول ازهواپیما

۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82649157
اعتراض به پیاده كردن یك معلول ازهواپیما

تهران - ایرنا - رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی كشور نسبت به پیاده كردن یك مسافر معلول از هواپیما اعتراض كرد و گفت: عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی در حق این فرد دارای معلولیت ادا نشده است و باید از بروز چنین پیشامدهایی پیشگیری شود.

ابراهیم كاظمی مومن سرائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته برای شركت در جلسه مناسب سازی استان كردستان به فرودگاه تهران رفتیم و در آنجا یك مسافر معلول را كه حتی كارت پرواز نیز برای او صادر كرده بودند از هواپیما پیاده كردند.
وی ادامه داد: هنگامی كه نسبت به این كار اعتراض كردیم ، پرسنل شركت هواپیمایی مربوطه گفتند كه به دلیل كمبود مهماندار و طبق پروتكل ها ، فقط می توانیم به دو معلول اجازه پرواز دهیم و چون ظرفیت تكمیل است فرد معلول سوم -كه اتفاقا جانباز و از چهره های شناخته شده بود - نمی تواند سوار هواپیما شود.
وی اضافه كرد: اما اكنون این سئوال پیش می آید كه این افراد معلولیت خود را هنگام خرید بلیط به شركت هواپیمایی اعلام كرده بودند پس چرا به آنان بلیط فروخته شده و حتی پس از آن چرا كارت پرواز صادر شده است و از سوی دیگر مگر مهمانداران واقعا چه خدماتی طی پرواز به دو معلول دیگر ارائه دادند كه به دلیل كمبود مهماندار مانع از سوار شدن مسافر دیگر شدند و اصولا مگر نمی توانستند یك مهماندار دیگر را به راحتی و در جهت رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی، تامین كنند.
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی كشور گفت: نكته دیگر این است كه فرد دارای معلولیتی كه از هواپیما پیاده شد از ساعت 6.20 دقیقه صبح تا ساعت 12.20 دقیقه بعدازظهر روی ویلچر در فرودگاه منتظر ماند تا با پرواز بعدی به كرمانشاه بیاید و از آنجا با ماشین دنبال او رفتیم و او را به كردستان رساندیم.
وی ابراز امیدواری كرد كه شركت های هواپیمایی با اتخاذ تدابیر لازم در جهت حفظ عدالت اجتماعی از بروز چنین مشكلاتی برای افراد دارای معلولیت ، اجتناب كنند.
مومن سرائی در ادامه به فروش بلیط نیم بها برای افراد دارای معلولیت اشاره كرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر فقط شركت هواپیمایی هما اقدام به فروش بلیط نیم بها برای معلولان می كند درحالیكه دیگر شركت های هواپیمایی نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود می توانند این اقدام را انجام دهند.
وی اضافه كرد: هم اكنون یك میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند و مگر در ماه یا سال ، چند نفر آنان با هواپیما سفر می كنند بنابراین شركت های هواپیمایی می توانند با ارائه بلیط نیم بها برای آنان ، خدماتی را به این قشر ارائه دهند.
اجتمام**9185**1569**مصاحبه كننده: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر