۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82650149
T T
۰ نفر

كرملین دریافت ایمیل از شركت ترامپ را تائید كرد

۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82650149
كرملین دریافت ایمیل از شركت ترامپ را تائید كرد

تهران – ایرنا – در گرماگرم تحقیقات واشنگتن درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریكا، كاخ كرملین تائید كرد كه در دوران رقابت های انتخاباتی ایالات متحده ایمیلی از سوی وكیل دونالد ترامپ دریافت كرده، اما پاسخی به آن نداده است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، كاخ كرملین امروز تائید كرد كه ایمیلی حاوی درخواست كمك درباره پروژه املاك متوقف شده برج ترامپ از سوی وكیل دونالد ترامپ دریافت كرده است.
«دمیتری پسكوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینكه این ایمیل در دوران رقابت های انتخاباتی سال 2016 آمریكا دریافت شده، افزود: اما از آنجایی كه كرملین پاسخی به نامه های تجاری نمی دهد، این نامه را نیز بی پاسخ گذاشت.
به گفته «مایكل كوهن» وكیل شخصی ترامپ كه فرستنده ایمیل مذكور است، نامه مربوط به پروژه ای مشترك میان ترامپ و یك شركت ساخت و ساز مستقر در مسكو بوده است.
كوهن همچنین اذعان داشت كه ترامپ در سال 2015 یادداشتی با این شركت امضا كرده بود اما مدتی بعد این طرح به دلایل تجاری متوقف شد.
پسكوف همچنین گفت: در ایمیل یادشده از یك شركت روسی و برخی افراد سخن به میان آمده بود كه قصد ساخت یك آسمانخراش در مسكو داشته اند و از كرملین برای رفع مشكلات این طرح درخواست كمك شده بود.
وی به رغم تائید مشاهده این ایمیل تاكید كرد كه آن را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشان نداده است.
به گزارش ایرنا، رابطه ترامپ با روسیه و احتمال تبانی میان ستاد انتخاباتی او با این كشور موضوع تحقیقات كنگره و اف بی آی است.
در حالی كه «رابرت مولر» رئیس پیشین اف بی آی بازپرس ویژه پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریكا است، كنگره نیز تاكنون افراد بسیاری را برای شهادت در این باره فراخوانده.
«دونالد جونیوز ترامپ» پسر ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا تاكنون دوبار به سنا فرخوانده شده است.
همچنین بسیاری از مقام های كنونی و پیشین دولت ترامپ نیز در این رابطه برای ادای شهادت به كنگره فرخوانده شده اند.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی
۰ نفر