۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82662362
T T
۰ نفر
تشكیل كارگروه ویژه رسیدگی به مشكلات و دلایل وقوع حوادث رانندگی

تهران - ایرنا - در جلسه ویژه رسیدگی به سوانح و حوادث رانندگی در دادستانی كل كشور مقرر شد كه كارگروه ویژه رسیدگی به مشكلات و دلایل وقوع حوادث رانندگی تشكیل شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادستانی كل كشور، در پی دستور رییس قوه قضاییه به دادستان كل كشور در خصوص پیگیری حادثه رانندگی اتوبوس دانش آموزان در داراب استان فارس جلسه ویژه ای با حضور وزرای آموزش و پرورش راه و شهرسازی و جمعی از معاونان این دو وزارتخانه و سردار مهری رییس راهور ناجا به ریاست دادستان كل كشور تشكیل و مقرر شد كارگروه تخصصی و ویژه ای با ضرب الاجل یك ماهه به بررسی مشكلات موانع و راهكارهای كاهش و كنترل حوادث جاده ای تشكیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این جلسه كه صبح امروز در محل دادستانی كل كشور برگزار شد با تاكید بر ضرورت كاهش و كنترل حوادث رانندگی در سطح كشور خواهان اتخاذ تصمیمات بازدارنده تر در این زمینه شد و گفت:با توجه به كثرت وسایل نقلیه و افزایش سالانه مسافرت ها ضرورت دارد كه تمام دستگاه های متولی با تعامل و همفكری درخصوص كاهش هرچه بیشتر حوادث رانندگی تلاش كنند و قوه قضاییه و دادستانی كل كشور نیز بر حسب وظیفه خود از هیچ كمكی در این زمینه دریغ نخواهد كرد.
وی افزود:در بحث جرایم رانندگی متاسفانه احساس می شود كه بازدارندگی مناسب وجود ندارد و بعضا برخی افراد به راحتی مقررات را زیر پا می گذارند و عنوان می كنند كه جریمه اش را می پردازیم در حالی كه برای چنین افرادی نباید به جریمه كردن اكتفا كنیم و راه های دیگری برای بازدارندگی یا به عبارتی نقره داغ كردن افرادی كه با بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب خسارت های جانی و مالی برای خود و دیگران می شوند باید در نظر گرفته شود.
دادستان كل كشور تاكید كرد:ضروری است كه به منظور كاهش تلفات و سوانح رانندگی طرح های كوتاه مدت میان مدت و بلند مدتی اندیشیده شود و در حوزه حمل و نقل عمومی نیز نظارت های موثرتری صورت گیرد تا شاهد حوادثی نظیر حادثه داراب و حوادث مشابه آن نباشیم.
منتظری همچنین از دستور خود به دادستان های سراسر كشور درباره رسیدگی های فوری به حوادث رانندگی و حوادث مرتبط با مسافران با هدف كاهش اتلاف وقت و سرگردانی آنان در حین مسافرت خبر داد.
در این جلسه رییس پلیس راهور كشور به ارائه گزارشی از روند حوادث و تلفات رانندگی در كشور و بیان جزییاتی از حادثه داراب پرداخت و از آمادگی ناجا به منظور كنترل و نظارت بیشتر بر جاده ها و همكاری با دیگر نهادها و ارگان های متولی خبر داد.
وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی نیز گزارشی از اقدامات خود در خصوص كاهش تلفات و حوادث جاده ای و ساماندهی سفرها و اردوهای دانش آموزی ارائه و از ورود جدی دادستانی كل كشور به موضوع حوادث رانندگی استقبال كردند.
در پایان مقرر شد كارگروه ویژه در اسرع وقت تشكیل و نسبت به بررسی موانع و مشكلات و ارئه راهكارهای كوتاه مدت و بلند مدت تصمیم گیری شود.
اجتمام **2181**7029**تنظیم :ناهید حاجی خانی**انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر