۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82662727
T T
۰ نفر
50 درصد از پرونده هاي قضايي در شهرستان هاي اصفهان به صلح و سازش منجر مي شود

اصفهان-ايرنا-معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان اصفهان گفت: 50 درصد از پرونده هاي قضايي شهرستان هاي اصفهان با همكاري مردم و اعضاي شوراهاي حل اختلاف، به صلح و سازش منجر مي شود.

به گزارش ايرنا، مهدي رستگاري روز سه شنبه در آيين معارفه رئيس دادگستري و دادستان شهرستان تيران و كرون افزود: مردم در برقراري صلح و سازش با دستگاه قضايي همكاري دارند اما در برخي از نقاط استان ميزان همكاري كمتر است و به همين دليل ميانگين صلح و سازش در پرونده هاي قضايي استان به 26 درصد مي رسد.
وي ميانگين صلح و سازش در پرونده هاي قضايي كل كشور را 32 درصد اعلام كرد.
رئيس شوراهاي حل اختلاف دادگستري استان اصفهان با تاكيد بر ضرورت رفتارهاي كدخدا منشي و تلاش براي صلح و سازش گفت: بخش عمده اختلاف ها كه به تشكل پرونده هاي قضايي منجر مي شود با ورود افراد معتمد و بزرگتر قابل رفع است اما نبود صبر و حوصله براي ميانجي گيري سبب افزايش پرونده هاي قضايي شده است.
معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان با اشاره به منش مردم تيران و كرون گفت: 50 درصد از پرونده هاي قضايي اين شهرستان با همكاري مردم و قضات به صلح و سازش منجر مي شود و تيران و كرون از جمله شهرستان هاي پيشتاز در صلح و سازش است.
ورودي پرونده هاي قضايي دادگستري استان اصفهان در سال گذشته 680 هزار پرونده بوده است.
در اين آيين با تقدير از خدمات محمدرضا محمدي جرقويه اي رئيس سابق دادگستري تيران و كرون، مجيد قرباني بعنوان رئيس جديد دادگستري و غلامعلي بت شكن بعنوان دادستان عمومي و انقلاب شهرستان تيران و كرون معرفي شدند.
مجيد قرباني، پيش از اين سمت دادستاني تيران و كرون و غلامعلي بت شكن، پيش از اين سمت دادستاني دهاقان و بازپرس دادگستري خميني شهر را برعهده داشته اند.
شهرستان تيران و كرون با بيش از 71 هزار نفر در 45 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
7131/ خبرنگار: اكبر مهدي زاده - انتشار دهنده:شكراللهي