۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۴
کد خبر: 82663314
T T
۰ نفر
نخستین مرحله فروش بلیت جام جهانی از فردا آغاز می شود

تهران- ایرنا- هواداران فوتبال از سراسر جهان از فردا - پنجشنبه - می توانند با مراجعه به تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - برای رزرو بلیت مسابقات جام جهانی 2018 اقدام كنند.

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای رسمی فیفا، جام جهانی فوتبال سال آینده با حضور 32 تیم به میزبانی روسیه برگزار می شود. علاوه بر میزبان جام، تاكنون تیم های برزیل، ایران، ژاپن، مكزیك، بلژیك، كره جنوبی و عربستان سعودی صعود خود را به جام جهانی 2018 قطعی كرده اند.
هواداران فوتبال در سراسر جهان از فردا پنجشنبه 23 شهریور ماه (ساعت 12 ظهر به موقت مسكو) می توانند با مراجعه به تارنمای فیفا برای تهیه بلیت اقدام كنند. فروش بلیت جام جهانی به طور انحصاری در تارنمای رسمی فیفا انجام می شود.
هزینه خرید بلیت های جام جهانی از چهار میلیون و 500 ریال آغاز و تا 48 میلیون ریال در هر بلیت در نوسان است.
«فاطمه سامورا» دبیر كل سنگالی فیفا گفت: ما سیستم بلیت فروشی ایجاد كرده ایم و همه هواداران فرصت عادلانه برای تهیه بلیت دارند. عرضه بلیت در دو مرحله انجام می شود.
وی گفت: در مرحله اول كه شامل دو دوره است فرآیند بلیت فروشی از 14 سپتامبر - 23 شهریور - آغاز می شود و تا 12 اكتبر - 20 مهر - ادامه دارد، هواداران می توانند درخواست های خود را ثبت كنند. در این دوره همه متقاضیان فرصت برابر دارند و فرقی نمی كند كه نخستین روز یا آخرین روز درخواست داده باشند.
در مواردی كه تعداد بلیت های درخواستی از بلیت های موجود بیشتر باشد، بلیت ها به صورت تصادفی و قرعه كشی به هواداران داده می شود. متقاضیان تا 16 نوامبر - 25 آبان ماه - از سرنوشت درخواست های خود (موفق یا ناموفق) مطلع خواهند شد.
دبیر كل فیفا گفت: دوره دوم از 16 نوامبر - 25 آبان - تا 28 نوامبر - 7 آذر است و بلیت ها بر اساس اولویت مراجعه عرضه می شود.
وی افزود: مرحله دوم نیز شامل دو دوره است و بعد از قرعه كشی جام جهانی در روز اول دسامبر سال 2017 - 10 آذر ماه - آغاز می شود. بلیت فروشی در دوره اول این مرحله از پنجم نوامبر سال 2017 - 14 آذر - تا 31 ژانویه سال 2018 - 11 بهمن - بر اساس انتخاب تصادفی انجام می شود و از 13 مارس سال 2018 - 22 اسفند - تا سوم آوریل سال 2018 - 14 فروردین 97 - بر اساس اولویت مراجعه خواهد بود.
بلیت هایی كه در مرحله اول و دوم خریداری شده اند، در طول هفته های قبل از شروع جام جهانی به طور رایگان در اختیار هواداران قرار می گیرد. ارسال بلیت ها از فروردین و اردیبهشت 97 شروع می شود.
فروش لحظه آخری
این مرحله آخرین فرصت تهیه بلیت جام جهانی است كه براساس اولویت مراجعه از 29 فروردین تا 24 تیر 97 عرضه می شود.
در مرحله اول بلیت مسابقات خاص كه برای همه مسابقات از اولین بازی تا فینال است، عرضه می شود.
سری بلیت های خاص ورزشگاهها: این بلیت ها شامل مسابقات مرحله گروهی (به جز مسابقه افتتاحیه) ، یك هشتم نهایی، دیدار رده بندی است.
سری بلیت خاص تیم ها: هواداران می توانند با این بلیت ها مسابقات تیم ملی مورد علاقه خود را دنبال كنند. این بلیت ها به صورت بسته ای شامل سه تا هفت مسابقه است كه فقط در مرحله اول فروش بلیت عرضه می شود.
بلیت دسترسی ویژه: فیفا برای افراد ناتوان، افرادی كه توانایی حركتی محدود دارند و یا چاق محسوب می شوند، بلیت هایی را اختصاص داده است.
بنا به درخواست مقامات روسیه، همه هوادارانی كه در مسابقات جام جهانی شركت می كنند باید درخواست كارت شناسایی هواداری بدهند كه كارت رسمی صادر شده برای هواداران است. هواداران بعد از دریافت تاییدیه بلیت خود باید هر چه زودتر برای این كارت شناسایی رایگان درخواست بدهند.
برای ورود به ورزشگاه های میزبان جام جهانی، از هواداران كارت شناسایی هواداری و یك بلیت معتبر درخواست می شوند. كارت شناسایی هواداری خدمات و فواید دیگری نظیر ورود بدون روادید به فدراسیون روسیه، سفرهای رایگان درون شهرهای میزبان مسابقات و استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی در روزهای مسابقه برخوردار است.
فیفا هیچگونه مسئولیتی در قبال درخواست، صدور یا استفاده از كارت شناسایی هواداری ندارد.
مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه از 24 خرداد 96 با برگزاری مراسم افتتاحیه در ورزشگاه لوژنیكی شهر مسكو آغاز می شود.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر