۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82663633
T T
۰ نفر

سه خبر كوتاه از شهرستان مرزي بانه

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82663633
سه خبر كوتاه از شهرستان مرزي بانه

سنندج - ايرنا - رئيس شركت گاز بانه گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون چهار هزار و 800 متر شبكه انتقال گاز در مناطق شهري انجام شد و اجراي سه هزار متر خط انتقال مازاد بر تعهدات شركت گاز نيز به عنوان حفره هاي خالي مناطق شهري در دست اجرا است.

شيركو خنداني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: گازرساني در مناطق شهري بانه اواخر ارديبهشت امسال با تغيير پيمانكار طرح وارد مرحله جديدي شد و امسال تعهدات شركت گاز براي اجراي شبكه گاز حدود 6 هزار متر است كه تاكنون چهار هزار و 800 متر آن انجام و 150 انشعاب گاز نيز براي مشتركان نصب شده است.
وي افزود: امسال همچنين گاز رساني به سه روستاي سوتو، گه وره دار و قولستر با 23 كيلومتر خط انتقال و گازرساني به شهرك بعثت بانه با هفت كيلومتر شبكه را در دست اقدام داريم.
خنداني تاكيد كرد: يك طرح 40 كيلومتري شبكه و خط انتقال كه بخشي از هزينه هاي آن از طريق بنياد بركت تامين شده و همچنين از محل اعتبارات شركت گاز 20 كيلومتر اجراي شبكه حفره هاي خالي شهر بانه را نيز امسال در دست اقدام داريم كه با اجراي شبكه حفره هاي خالي بانه تا سال 97 همه مناطق اين شهر از نعمت گاز بهره مند مي شوند.
وي يادآور شد: با اجراي شبكه حفره هاي خالي شهر بانه براي همه منازل تازه ساخت شبكه انتقال گاز اجرا مي شود تا اين واحدها نيز از نعمت گاز و خدمات اين شركت بهره مند شوند.
وي اضافه كرد: در محله بوستان بانه بيش از سه كيلومتر شبكه گاز رساني انجام مي شود و گاز اين محله از 20 شهريور وصل است و ساكنان محله با اخذ مجوز از شهرداري مي توانند پس از لوله كشي و خريد انشعاب، از نعمت گاز طبيعي برخوردار شوند.

**نخستين نمايشگاه عسل و انگور سياه در بانه گشايش يافت
رئيس اداره تعاون روستايي بانه از برگزاري نخستين نمايشگاه عسل و انگور سياه (تره ره شه) و فرآورده هاي آن در اي شهرستان خبر داد و گفت: اين نمايشگاه با 13 غرفه عرضه عسل محلي و يك مركز خريد انگور در ميدان جهاد برپا شدخ است.
هيوا مجيدي آذر روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: نمايشگاه از 22 شهريور تا 15 مهر در اين محل بر پا است و توليد كنندگان عسل و انگور مي توانند محصولات و فرآورده هاي خود را با قيمت مناسب به فروش برسانند.
وي افزود: با توجه به اينكه شهر بانه در اواخر شهريور پذيراي مسافران زيادي از نقاط مختلف كشور است در اين نمايشگاه محصولات باغي اورگانيك به مسافران معرفي و عرضه مي شود.
مجيدي آذر با بيان اينكه در بحث تازه خوري انگور توليد بانه يك غرفه در ميدان تره بار تهران گشايش يافته است، يادآور شد: يكي از برنامه هاي تعاون روستايي شناسايي و معرفي انگور به صورت استاني است و قرارداد توليد چهار هزار تن انگور با كارخانه كنسانتره شاهرود سمنان منعقد شده است.
وي اظهار كرد: در اين نمايشگاه بسياري از فرآورده هاي اورگانيك عسل محلي بانه كه خواص داروي دارند، عرضه شده است.
سطح باغات انگور در بانه بيش از 2 هزار و 500 هكتار است.

**سينما آربابا جاي خالي سينما را در بانه جبران مي كند
مدير سينما آربابا در شهر بانه گفت: با آغاز فعاليت مجدد اين سينما از ابتداي شهريور ماه جاري به عنوان نخستين سينماي بعد از انقلاب در اين شهر، جاي خالي محل نمايش فيلم در بانه تا حدودي جبران مي شود.
اوين شريفي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سينما آربابا براي نخستين بار سال 95 با اكران فيلم محمد رسول الله(ص) با استقبال نا مناسب مردم كار خود را شروع كرد و بعد براي مدت يك سال تعطيل شد ولي از اوايل شهريور ماه امسال بار ديگر كار خود را آغاز كرد.
وي اظهار كرد: اين سينما در سال جاري با مجوز رسمي شروع بكار كرده و فيلم سينمايي نهنگ عنبر 2 با ژانر كمدي نخستين فيلمي بود كه در سينما بانه همزمان با سينماي هاي سراسر كشور اكران شد و مردم نيز استقبال خوبي از اين فيلم كردند.
شريفي يادآور شد: هم اكنون در سينما آربابا بانه يك سانس فيلم اكران مي شود ولي همزمان با بازگشايي مدارس هر روز 2 سانس فيلم در اين سينما اكران مي شود كه يك سانس به كودكان اختصاص دارد.
وي مهمترين مشكلات اين سينما را كمبود بودجه و قديمي بودن تجهيزات اعلام كرد و ادامه داد: تجهيزات اين سينما به روز نيست و تمام هزينه هاي سينما از درآمد حاصل از نمايش فيلم تامين مي شود ضمن اينكه بخش هاي مختلف سينما نياز به بازسازي و نوسازي دارد.
مدير سينماي بانه با بيان اينكه سالن سينما متعلق به اداره ارشاد اسلامي است كه بايد سالن سينما از اين اداره جدا شود، گفت: بانه شهر فيلم سازان بزرگي چون طاها كريمي و بهمن قبادي است و بايد فيلم هاي فيلمسازان بانه اي براي مردم اين شهر به نمايش گذاشته شود.
سالن نمايش سينما آربابا بانه ظرفيت 200 نفر را دارد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج واقع است.
خبرنگار: زينب طلايي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7469/ 9102
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهاي پيام /*