۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82664591
T T
۰ نفر

تمرين همدلي در آستانه ماه مهر

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82664591
تمرين همدلي در آستانه ماه مهر

همدان - ايرنا - برخي از رويدادها در طول سال تلنگري بر قلب هاي آگاه و مهربان است و جشن عاطفه ها يكي از آن رويدادهايي است كه هرساله در آستانه ماه مهر برگزار مي شود تا فرصتي براي تمرين همدلي و مهرباني باشد.

جشن عاطفه ها امروز پنجشنبه و در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد همزمان با سراسر كشور در نقطه نقطه استان همدان آغاز شد تا فرصتي باشد تا تك تك مردم اين ديار محبت، عاطفه و نوع دوستي را تمرين كنند تا مبادا در روزمرگي هاي زندگي زنگار بي تفاوتي بر دل هايشان بنشيند و از ياد هم وطن نيازمند خود غافل شوند.
در اين جشن كه با شعار 'مهر در انتظار همدلي' برگزار مي شود هر يك از نيكوكاران و خيران با كمك هاي خود براي ادامه تحصيل دانش آموزان نيازمند گام هاي ارزشمندي بر مي دارند و در اين راه دلي را شاد مي كنند و حسرتي را كمرنگ.
يكي از نيكوكاران همداني كه براي كمك به پايگاه هاي جشن عاطفه ها آمده است در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: سنت نيك و حسنه جشن عاطفه ها، فرصتي است براي همه اقشار جامعه تا با مشاركت و همدردي با نيازمندان به ويژه كودكان و دانش آموزان دردمند روح همدلي را در جامعه گسترش دهند.
مريم محمدي افزود: عاطفه و همدلي نبايد تنها در روز جشن عاطفه ها خلاصه شود بلكه بايد اين روز را سرآغازي براي دستگيري از محرومان و نيازمندان در تمام ايام سال دانست.
وي اظهار كرد: حضور مردم براي دستگيري و كمك به نيازمندان موجب مي شود كه كودكان و خردسالان با صحنه هاي همدلي و عاطفه آشنا و مانوس شوند.
يكي از فعالان حوزه تعليم و تربيت نيز در گفت و گو با ايرنا گفت: همه ساله در آستانه بازگشايي مدارس و بهار تعليم و تربيت، جشن عاطفه ها برگزار مي شود تا فرصتي براي ترويج فرهنگ انفاق، احسان و نوعدوستي در بين دانش آموزان و والدين آنها باشد.
محمود كاشي افزود: جشن عاطفه ها به والديني كه در تدارك خريد لوازم التحرير و مايحتاج تحصيلي كودكان خود هستند ياد آوري مي كند كه دانش آموزان نيازمند را از ياد نبرند و به فكر تحصيل آنها نيز باشند تا اين حس نوع دوستي را نه در گفتار كه در عمل به فرزندان خود بياموزند.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان همدان نيز گفت:مرحله نخست جشن عاطفه ها با شعار 'مهر در انتظار همدلي' همزمان با شروع سال تحصيلي جديد از امروز(پنجشنبه 23 شهريور ماه جاري) در استان همدان آغاز شد.
پيمان تركمانه افزود: جشن عاطفه‌ها امسال به صورت متمركز در 2 بخش مردمي در روز 23 شهريور ماه و در بخش مدارس 19 مهر ماه با نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس سراسر استان برگزار مي‌ شود.
وي با بيان اينكه يكي از اصلي ترين برنامه هاي كميته امداد كمك به ادامه تحصيل دانش آموزان و دانشجويان است افزود: جشن عاطفه ها به رسم ديرينه هر سال به منظور تامين مايحتاج، پوشاك و نوشت ‌افزار تحصيلي دانش‌ آموزان نيازمند همزمان با بازگشايي مدارس برگزار مي شود تا هيچ دانش آموزي بدون وسايل تحصيل روانه مدرسه نشود.
مديركل كميته امداد استان همدان با اشاره به فعاليت يك هزار و 480 پايگاه و مركز نيكوكاري به منظور جمع آوري كمك هاي خيران گفت: در مراكز شهرستان ها و ميادين بزرگ شهرها پايگاه هاي جشن عاطفه ها برپا شد و شهروندان مي توانند پنجشنبه 23 شهريور ماه با مراجعه به پايگاهها، دفاتر كميته امداد و مراكز نيكوكاري و 24 شهريور ماه در مصلاهاي هاي نماز جمعه سراسر استان كمك هاي خود را ارائه دهند.
تركمانه با تاكيد بر خدمت رساني به دانش آموزان محروم يادآور شد: هموطنان مي‌توانند از طريق سامانه الكترونيكي # 081 *8877* كمك‌هاي نقدي خود را براي جشن عاطفه ها واريز كنند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه كمك هاي مالي جمع آوري شده در مرحله اول به حساب سرپرستان خانوار واريز خواهد شد گفت: اجازه نمي دهيم فردي به دليل فقر و عدم توان مالي از تحصيل باز بماند به همين منظور مبلغ جمع‌آوري شده ميان دانش آموزان بي بضاعت و نيازمند توزيع خواهد شد.
مدير كل كميته امداد استان همدان در پايان با اشاره به مشاركت بيش از سه ميليارد ريال كمك نقدي و هشت ميليارد و 150 ميليون ريال كمك هاي غير نقدي سال گذشته مردم استان در جشن عاطفه ها ابراز اميدواري كرد: امسال با افزايش 2 برابري كمك هاي مردم، رشد چمشگيري در اين زمينه رقم زده شود.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بيش از 12 هزار كلاس درس تحصيل مي كنند كه از اين تعداد 151 هزار دانش آموز استان در مقطع ابتدايي مشغول به تحصيل هستند.
حدود 30 هزار نفر از اين دانش آموزان در دوره اول ابتدايي تحصيل مي كنند و حدود 121 هزار دانش آموز در ساير دوره هاي مقطع ابتدايي تحصيل مي كنند.
1181/2087
گزارش: الهام تدين ** انتشار: زهرا پيرنيا