۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82664803
T T
۰ نفر

شناسایی 2 سارق در زندان تهران

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82664803
شناسایی 2 سارق در زندان تهران

تهران- ایرنا- دو سارقی كه پس از دوستی با مردی در شهرك غرب از خانه او به عنف سرقت كرده بودند، در زندان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ 17 خرداد از طریق مركز فوریت های پلیسی 110، وقوع یك فقره سرقت منزل در خیابان زرافشان به كلانتری 134 شهرك قدس اعلام شد .
با حضور ماموران ، صاحبخانه در اظهاراتش عنوان داشت كه یكی از دوستانش بنام 'امیرمسعود . ب' با همدستی فرد دیگری ، با تهدید سلاح سرد و پس از بستن دست و پا و محبوس كردن وی اقدام به سرقت تمامی اموال با ارزش داخل خانه اش كردند .
با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع 'سرقت بعنف منزل' و به دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

**اظهارات مالباخته**
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در روز 17 خردادماه سالجاری در ساعت 20، یكی از دوستانم بنام 'امیرمسعود . ب' برای میهمانی به خانه ی من آمد ؛ حدودا ساعت 23 مشغول خوردن شام بودیم كه ناگهان فرد غریبه ای بدون آنكه درب خانه را برای كسی باز كرده باشم ، با چاقو وارد خانه شد.
سپس به حضور این شخص در داخل خانه اعتراض كرده و از امیرمسعود برای دستگیری این شخص درخواست كمك كردم اما در كمال تعجب ، ناگهان امیرمسعود بهمراه این شخص به سمت من حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم شدید ، اقدام به بستن دست و پا و محبوس كردنم در داخل یكی از اتاق های خانه كردند ؛ پس از آن با سرقت تمامی اموال باارزش داخل خانه شامل طلاجات ، دلار و ارز خارجی ، گوشی تلفن همراه و وجه نقد مجموعا به ارزش تقریبی 35 میلیون تومان ، اقدام به سرقت خودرو شخصی بنده نموده و از محل متواری شدند .


**شناسایی متهمین در زندان**
با آغاز تحقیقات ، كارآگاهان اطلاع پیدا كردند كه مالباخته به واسطه یكی از دوستانش با 'امیر مسعود . ب' آشنا شده اما طی یك سال رابطه دوستی كه با وی داشته ، هیچگاه به محل زندگی اش در شهرستان اسلامشهر مراجعه نكرده و تنها اطلاعاتی ناقص در خصوص امیرمسعود و محل سكونتش دارد.
اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری امیرمسعود در دستور كار كارآگاهان قرار داشت ؛ كارآگاهان با شناسایی مخفیگاه امیرمسعود در اسلامشهر ، به این شهرستان اعزام شدند و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا كردند كه مدتی است كه امیرمسعود در محل سكونتش تردد ندارد.
در ادامه تحقیقات و با ثبت مشخصات 'امیرمسعود' در سیستم جامع پلیس به عنوان متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی ، كارآگاهان پایگاه دوم آگاهی اطلاع پیدا كردند كه امیرمسعود مدتی پس از سرقت به عنف منزل در شهرك قدس ، اقدام به تشكیل گروه سارقین به عنف در پوشش مسافركش با استفاده از خودروهای مسروقه نموده و پس از ارتكاب دهها فقره سرقت به این شیوه و شگرد در اسلامشهر و جاده ساوه ، توسط پلیس آگاهی اسلامشهر دستگیر و روانه زندان شده ؛ لذا ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، امیرمسعود در اختیار پایگاه دوم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
'امیرمسعود' در همان تحقیقات اولیه و مواجه حضوری با شاكی پرونده ، صراحتا به طراحی سرقت به عنف منزل اعتراف و یكی از بچه محل هایش بنام 'حسن . م' ( 24ساله ) را نیز به عنوان همدست خود معرفی كرد ؛ وی در خصوص نحوه ی انجام سرقت منزل دوستش به كارآگاهان گفت: با حسن قرار گذاشتیم تا در شب سرقت ابتدا من به عنوان میهمان به داخل خانه رفته و پس از بررسی اوضاع داخل خانه و اطمینان از تنها بودن مالباخته ، درب خانه را برای حسن باز كنم .
در ادامه تحقیقات و با شناسایی 'حسن . م' در داخل زندان ، او نیز به پایگاه دوم آگاهی منتقل و در همان تحقیقات اولیه به مشاركت در سرقت به عنف منزل در شهرك قدس اعتراف كرد .
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گرفت: در تحقیقات تكمیلی مشخص شد كه متهمین پرونده با فروش اموال مسروقه ، بیش از دو ماه در جزیره كیش حضور داشته و پس از آن در قالب سرقت های بعنف در پوشش مسافركش سایر اقدامات مجرمانه خود را این بار در شهرستان اسلامشهر ادامه دادند .
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافی ، در پایان این خبر عنوان داشت : متهمین با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7243/ 6139
۰ نفر