۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82664969
T T
۰ نفر

فعاليت 50 هزار وكيل و كارآموز وكالت در كشور

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82664969
فعاليت 50 هزار وكيل و كارآموز وكالت در كشور

قزوين- ايرنا- رئيس اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري كشور (اسكودا) از فعاليت 50 هزار وكيل و كارآموز وكالت در ايران خبر داد.

به گزارش ايرنا، بهمن كشاورز روز پنجشنبه در نشست با داوود محمدي نماينده مردم قزوين،آبيك و البرز و رئيس كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي افزود: هم اكنون كانون هاي وكلاي دادگستري در تمام استان ها به جز سمنان، كهگيلويه و بوير احمد و هرمزگان تشكيل شده اند واين سه استان نيز يا تحت پوشش كانون مركز قرار دارند.
كشاورز اضافه كرد: البته بزودي شاهد تشكيل كانون وكلاي دادگستري در استان هاي سمنان و كهگيلويه و بويراحمد خواهيم بود.
وي در ادامه با اشاره به مساله ورود شوراي رقابت درباره كيفيت و طرفيت آزمون وكالت گفت: ظرفيت پذيرش در هريك از كانون ها مبتني بر نيازسنجي تعيين مي شود اما در پويشي كه از سال گذشته درباره تعداد جذب كانون هاي وكلا از سوي برخي افراد راه اندازي شده نسبت به وضع موجود اعتراضاتي شد كه شكايت به شوراي رقابت يكي از اين موارد بود.
كشاورز ادامه داد: شوراي رقابت شكايت عده اي را كه با تشكيل پويشي به دنبال حذف آزمون وكالت مدعي هستند سقف تعييني براي جذب وكيل ناشي از اشباع بازار است راپذيرفته و به دنبال رسيدگي به اين موضوع است و اين در حالي است كه از نظر كانون وكلاي دادگستري، اين شورا از لحاظ ماهيتي صلاحيت ورود در اين مساله مهم را ندارد.
وي در ادامه با اشاره به انتقادات اخير آيت الله مكارم شيرازي از جامعه وكلا كه در ديدار با اعضاي موسسه حقوقي حصا مطرح شده بود، گفت: حضرت آيت الله در اين ديدار مساله حق الوكاله هاي نجومي را طرح كردند كه موجب نارضايتي مردم شده اما سوال ما اين است كه اصلا چند درصد مردم ما دعاوي با رقم ميلياردي دارند كه وكلا بخواهند درصدي از آن را بردارند.
كشاورز اظهار كرد: مردم حتي اگر قادر به پرداخت حق‌الوكاله نباشند از خدمات معاضدتي و تسخيري كانون وكلا كه در سراسر كشور عرصه مي‌شود استفاده مي‌كنند بنابراين هيچ فردي كه صاحب حق باشد در كشور ما بي وكيل نمي ماند.
وي افزود: بنده هيچ شناختي از موسسه حقوقي حصا كه با آيت الله مكارم شيرازي ديدار كردند ندارم اما كاش ايشان قبل از اين با اهل درك و فعالان اين حرفه هم صحبتي مي كردند تا ابهامات نسبت به اين حوزه روشن تر شود.
كشاورز درباره استقلال وكلا نيز گفت: استقلال وكلا هرچند مانند قبل از سال 76 و تصويب قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت دادگستري كامل نيست اما به طور كلي در حد قابل قبول است و اميدواريم در آينده اگر اين استقلال بيشتر نمي شود حداقل از اين حد فعلي نيز پايين تر نرود.
بهمن كشاورز امروز پنجشنبه به منظور شركت در همايش آموزشي كانون وكلاي دادگستري به قزوين سفر كرده بود.
7388/ 3013
خبرنگار:پريسا نوروزي** انتشار دهنده : رضا اولادي