۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82665481
T T
۰ نفر

فيزيوتراپي ، تازه ترين برنامه دفتر زندگي عمو فردوس

۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82665481
فيزيوتراپي ، تازه ترين برنامه دفتر زندگي عمو فردوس

ساري - ايرنا - حال عمومي معلم نخبه ' فردوس حاجيان پاشاكلائي ' معروف به ' عموفردوس ' و مبتكر برنامه تلويزيوني ' شهرك الفبا ' رو به بهبودي است و قرار است از شنبه به فيزيوتراپي برود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حاجيان كه به خاطر فلج شدن ناگهاني عصب سمت راست صورتش در بيمارستان شفا ساري بستري شده بود ، يك هفته پيش ترخيص و در منزل دوران نقاهتش را مي گذراند .
اعضاي خانواده حاجيان روز جمعه هنگام عيادت رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به همراه مديركل آموزش و پرورش مازندران از وي در منزلش در قائمشهر گفتند كه حاجيان بايد از فردا شنبه مرحله درمان فيزيوتراپي را آغاز كند.
حاجيان بر اساس تجويز پزشكان متخصص ، قرار است به مدت حداقل يك ماه و حداكثر 6 ماه زير نظر پزشك فيزيوتراپ مراحل درمانش را سپري كند.
حاجيان جانباز 50 درصد دوران دفاع مقدس است . وي سال 64 در خط مقدم جبهه در عمليات والفجر 8 بر اثر بمباران شيميائي مجروح شد.
اين معلم نخبه مازندراني كه هنگام عمليات والفجر 8 جواني 22 ساله بود ، همچنين بر اثر موج انفجار از ناحيه سر ، مهره هاي كمر و گردن و پرده گوش چپ آسيب ديد و مدت ها در بيمارستان هاي مختلف كشور بستري بود.
فردوس حاجيان كه تاكنون جوايز مختلف آموزشي از جمله مدال خوارزمي را كسب كرد ، به عنوان معلم و پژوهشگر برتر از سوي سازمان فرهنگي و هنري ملل متحد (يونسكو) معرفي شده است.
نام وي همچنين در مسابقات بين‌المللي معلمان برتر جهان در لندن در ميان ۵۰ فيناليست دريافت جايزه نوبل معلمي قرار گرفت .
حاجيان در سال هاي 77 تا 88 رئيس دانشكده هنر و معماري و از ارديبهشت سال 92 تا آذر سال 93 هم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي بود. وي مدتي هم مدير بخش فرهنگ و هنر مركز گفت و گوي تمدن‌ ها بود.
عموفردوس دانش آموزان ايران علاوه بر نگارش كتب درسي و كمك آموزشي ، 14 اختراع در تكنولوژي آموزش و نوين را به نام خودش ثبت كرده است.
وي متاهل و داراي سه فرزند شامل يك دختر و 2 پسر است و هر سه فرزندش در حوزه ي آموزش، فرهنگ و هنر و تكنولوژي فعال هستند.
خبرنگار : مونا معيني كوچكسرايي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7334/1654