۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82665485
T T
۰ نفر
كشورهاي اسلامي براي حمايت از مسلمانان ميانمار اعلام آمادگي كنند

تهران-ايرنا- امام جمعه موقت شهرستان دماوند گفت: فاجعه ميانمار مربوط به كشورهاي اسلامي است وآنها بايد آمادگي خود را در حمايت از مردم بي دفاع اين كشور اعلام كنند.

حجت الاسلام والمسلمين جمال هاديان امروز در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته شهر دماوند كه با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد به حوادث تلخ و دردناك ميانمار اشاره و اظهار كرد: مردم ميانمار بيش از سه قرن است كه با مسالمت زندگي مي كنند و تاريخ اين كشور گواه آن دارد كه استقلال آنان از استعمار، جانفشاني مسلمانان در برهه هاي مختلف بوده است.
امام جمعه شهرستان دماوند تصريح كرد: در نيم قرن اخير پنجمين حمله دولت و ارتش ميانمار به مسلمانان كشورشان را شاهد بوديم اما آخرين حمله بسيار وحشتناك، مشكوك و حاكي از يك برنامه ريزي از پيش تعيين شده بوده است.
حجت الاسلام هاديان بيان كرد: از جمله اهدافي كه ميتوان در اين حادثه ديد، ساختار صهيونيستي دولت و ارتش ميانمار است و از سوي ديگر سكوت آمريكا، اروپا و سازمان ملل حكايت از اين دارد كه دست هاي پشت پرده نقشه هايي در سر دارند.
وي اظهار كرد: انجام اين رفتارها كاملا طبيعي است زيرا مي خواهند ذهن مردم را از شكست آمريكا، اسرائيل و عربستان در مقابل عراق، يمن ، لبنان و سوريه منحرف كنند و قصد هاي شوم ديگري نيز داشتند كه به شكست مواجه شد.
اين مقام مسئول بيان كرد: حدود يك ماه و نيم قبل گروهي از تكفيري هاي عربستان وارد محله آراكان شدند و عده اي از گروه بوداييان را كشتند و اين بهانه را به دولت ميانمار دادند تا چند هزار نفر از مردم مسلمان ميانمار را بكشند و يك ميليون مسلمان را آواره كنند و پس از شكست در مقابل سوريه و عراق، آسياي دور را هدف قرار داده اند.
امام جمعه موقت شهرستان دماوند به بيان نكاتي از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب پرداخت و عنوان كرد: نخستين نكته اي كه رهبر انقلاب در درس خارج فقه خود بيان كردند اين بود كه موضوع ميانمار يك موضوع انساني است و كشتار انسان با هر دين و مرام بدون گناه محكوم بوده و چرا امروز سازمان ملل سكوت كرده است؟
وي با بيان اينكه چرا كشورهاي مسلمان اقدامي انجام نميدهند؟ افزود: ما به حمايت از مظلومين چه مسلمان و چه غير مسلمان و چه شيعه و سني افتخار ميكنيم كه اين درسي از پرتو عاشورا حسيني است و انشالله منتقم اصلي صاحب الزمان(عج) از اين جنايت گران انتقام خواهد گرفت.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: الهام حيدري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7246/ 1539
۰ نفر