۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82667594
T T
۰ نفر
رشد 10 درصدي ورودي پرونده‌ به دادگستري آذربايجان شرقي در 6 ماهه نخست

مراغه - ايرنا - معاون قضايي رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي از رشد 10 درصدي ورودي پرونده‌ به دادگستري هاي استان در 6 ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش ايرنا، نجات فيض اللهي روز يكشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيسان قبلي و فعلي دادگستري شهرستان عجب شير افزود: اين رشد ورودي پرونده به دادگستري هاي استان در حاليست كه سال گذشته ورود 500 هزار فقره پرونده در دادگستري هاي استان ثبت شده است.
وي بر لزوم فرهنگ سازي در امور حقوقي و قضايي تاكيد كرد و گفت: با توجه به حجم بالاي پرونده هاي قضايي در يك حوزه خاص، نياز است كه در آن حوزه كار فرهنگي بيشتري انجام شود تا بتوان از اين طريق حجم پرونده هاي قضايي را كاهش داد.
فيض اللهي با اشاره به اينكه مسايل فرهنگي چه در بعد اجتماعي و چه در بعد سازماني از گستردگي زيادي برخوردار است، افزود: زيربناي پيشگيري از وقوع جرم در جامعه و كاهش ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي، همه به مسايل فرهنگي بر مي گردد.
معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان با بيان اينكه هيچ گونه مشكل امنيتي در استان وجود ندارد، گفت: همكاري و همراهي دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها نيز گامي موثر در اقدامات پيشگيرانه است تا بتوان جامعه ‌اي ايمن و سلامت داشت.
فيض اللهي خواستار برنامه ‌ريزي براي كاهش پرونده هاي قضايي با پيشگيري لازم و كارهاي فرهنگي شد و افزود: در استان 43 همكار قضايي به طور مستقيم در پرونده هاي خانوادگي رسيدگي مي كنند.
وي با بيان اينكه 43 درصد از پرونده هاي وارده به دادگستري شهرستان عجب شير مربوط به دعاوي خانوادگي است گفت: اين زنگ هشداري براي خانواده ‌ها، نهادهاي فرهنگي و سازمان ‌هاي متولي معيشت مردم است.
معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان آذربايجان شرقي به زمان متوسط رسيدگي به پرونده ها اشاره كرد و گفت: زمان رسيدگي به پرونده ها در دادسرا 20روز، دادگاه حقوقي 25روز، دادگاه كيفري 15 و شوراي حل اختلاف 40 روز است.
در اين مراسم فرهاد خاكپور به عنوان رئيس جديد دادگستري شهرستان عجب شير معرفي و از خدمات 13 ساله عبدالرضا نواپور رئيس سابق دادگستري عجب شير قدرداني شد.
شهرستان عجب شير با حدود 85 هزار نفر جمعيت در98 كيلومتري جنوب غربي تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عيسي عطاپور**
7485/3077