۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82667889
T T
۰ نفر

كشف 32 تن فرآورده خام دامي در خراسان شمالي

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82667889
كشف 32 تن فرآورده خام  دامي در خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- معاون سلامت اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي گفت: در پنج ماهنخست امسال بيش از 32 تن فرآورده هاي خام دامي در اين استان كشف و ضبط شده است.

حميد رمضاني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه از اين ميزان بيش از 10 تن معدوم و به مابقي اجازه مصرف مشروط داده شده است اظهاركرد: در مدت مشابه سال گذشته نيز بيش از 26 هزار تن فرآورده هاي خام دامي از مراكز كشف و ضبط شده بود.
وي ميزان فرآورده هاي خام دامي معدوم شده از مراكز در مدت مشابه سال گذشته را بيش از 9 هزار تن ذكر كرد و افزود: در پنج ماه امسال بيش از 18 هزار بازديد نيز از مراكز انجام شده است كه شامل مراكزعرضه و توزيع گوشت، مراكز جمع آوري شير، كشتارگاه دام و طيو، سردخانه ها،كارخانه خوراك دام و طيور و ساير موارد مي شود.
معاون سلامت اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي تعداد بازديد هاي انجام شده از مراكز را در در پنج ماهه سال گذشته بيش از 25 هزار مورد عنوان كرد.
وي با اشاره مبارزه با بيماري ها و واكسيناسيون دام گفت: در پنج ماهه امسال بيش از چهار ميليون و 500 هزار راس دام عليه بيماري ها از قيبل شاربن، هاري و تب برفكي واكسينه شده اند.
رمضاني افزود: ازاين تعداد 40 درصد از بيماري ها مربوط به بيماري هاي مشترك و 60 درصد اختصاصي دام بوده است.
وي اظهاركرد: پيش بيني مي شود كه تا پايان سال جاري بيش از 9 ميليون راس دام عليه بيماري ها واكسينه شوند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042 انتشاردهنده :سيدحسين قدسي