۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۵۹
کد خبر: 82668247
T T
۰ نفر
محكوميت قاچاقچيان كالا و ارز در ايلام به پرداخت 16 ميليارد ريال جزاي نقدي

ايلام - ايرنا - مدير كل تعزيرات حكومتي استان ايلام گفت: قاچاقچيان كالا و ارز در اين استان از ابتداي امسال تاكنون به پرداخت 16 ميليارد و 521 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شده اند.

نعمت الله بيرانوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 104 پرونده در مدت ياد شده به شعب اين اداره كل در شهرستان هاي مختلف وارد شد كه پس از بررسي هاي صورت گرفته 83 پرونده منجر به صدور راي و مختومه شده اند.
وي افزود: شعب رسيدگي كننده در نهايت قاچاقچيان كالا و ارز را به پرداخت 16 ميليارد و 521 ميليون و 749 هزار و 243 ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرده اند.
مديركل تعزيرات حكومتي ايلام مهم ترين پرونده رسيدگي شده در اين مدت را مربوط به كشف محموله كشمش قاچاق از يك كاميون به ارزش بيش از 2ميليارد ريال در مرز بين المللي مهران عنوان كرد.
بيرانوند يادآور شد: پس از بررسي دقيق كاميون مشخص شد بر خلاف آنچه در اسناد گمركي ارائه شده بود، محموله حاوي كشمش سياه از مبدا كشور تاجيكستان به مقصد عراق نبوده بلكه 2 هزار و 285 كارتن 10 كيلويي از نوع كشمش زرد داخلي بود كه به عنوان كالاي جايگزين قصد خروج آنرا از كشور به شكل قاچاق داشته اند كه در نهايت شعبه رسيدگي كننده خاطيان را به پرداخ بيش از 13 ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم كرد.
به گزارش ايرنا، چهار شعبه بدوي در ايلام و چهار شعبه نيز در شهرستان هاي سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف هاي حوزه تعزيرات حكومتي رسيدگي مي كنند و رسيدگي به پرونده ها واصله در شهرستان هاي ايوان و ملكشاهي در شعبه ايلام، شهرستان سيروان در شعبه سرابله و شهرستان هاي بدره و آبدانان نيز در شعبه دره شهر انجام مي شود.
سال گذشته 20 پرونده قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 320 ميليون ريال در اين استان تشكيل شده است كه مبلغ چندان قابل توجهي نيست.
خبرنگار و انتشار دهنده: حسن كهزاديان
6119