۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82668374
T T
۰ نفر
مديركل پزشكي قانوني خراسان شمالي: صدمات ساختگي قابل تشخيص است

بجنورد- ايرنا- مديركل پزشكي قانوني خراسان شمالي با اشاره به وجود صدمات ساختگي توسط افراد مراجعه كننده گفت: صدمات ساختگي ادعا شده توسط افراد هم در نزاع و هم در تصادف قابل تشخيص هستند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل، بابك سلحشورافزود: كارشناسان پزشكي قانوني، بر اساس كتب مرجع موجود در پزشكي قانوني و تجربه و آموزش هاي لازم در اين خصوص، در اكثر مواقع صدمات ساختگي را تشخيص داده و به مرجع قضايي اعلام مي‌دارند تا اقدامات لازم در اين خصوص انجام پذيرد.
وي خاطرناشان كرد: از مجموع هشت هزار و 749 معاينه انجام شده تا پايان مرداد، مدعيان نزاع و تصادف، همچنان، بيشترين تعداد را به خود اختصاص مي‌دهند.
سلحشور گفت: در ارديبهشت ماه امسال 335 نفر مدعي مصدوم تصادفات گزارش شده كه كمترين آمار را به خود اختصاص داده و مرداد ماه با 437 نفر بيشترين آمار مدعيان مصدوميت را داشته اند.
مديركل پزشكي قانوني خراسان شمالي افزود: بررسي آمار مدعيان مصدوميت در تصادف تا پايان مرداد نشان مي‌دهد، روزانه 13 نفر مصدوم تصادفات در مراكز پزشكي قانوني معاينه شده‌اند.
وي تصريح كرد: بجنورد با 933 نفر بيشترين تعداد افراد معاينه شده را داشته است.
سلحشور افزود: از يك هزار و 995 نفر مدعي مصدوميت در تصادفات، يك هزار و 406 نفر مرد و 589 نفر زن بوده‌اند.
وي در بخش ديگر سخنان خود در باره اقدامات انجام شده در پنج ماهه امسال اظهار كرد: در اين مدت كميسيون‌هاي برگزار شده 64 مورد، آزمايشات انجام شده هزار و 383 مورد، معاينات هشت هزار و 749 مورد و تعداد اجساد ارجاعي معاينه شده 274 مورد به ثبت رسيده است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي