۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82670103
T T
۰ نفر
50 تيم خودرويي پليس راهور در سطح شهر قزوين مستقر مي شوند

قزوين-ايرنا-رئيس پليس راهور استان قزوين با اشاره به اجراي طرح ويژه ترافيكي همزمان با بازگشايي مدارس در شهرهاي استان، گفت: در همين راستا 50 تيم خودرويي به همراه 50 تيم پياده پليس در سطح خيابان ها و معابر شهر قزوين به منظور ايجاد نظم ترافيكي مستقر مي شوند.

به گزارش ايرنا، سرهنگ مهدي محمدي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزديك شدن زمان بازگشايي مدارس در اول مهرماه، پليس راهور با برنامه ريزي و به كارگيري تجهيزات و امكانات خاص خود اقدام هاي لازم را براي مقابله با گره هاي ترافيكي و روان سازي ترافيك در سطح شهرهاي استان به عمل آورده است.
به گفته وي، برخورد با تخلفاتي كه باعث كندي عبور و مرور خودروها در سطح خيابان ها مي شود از جمله توقف هاي دوبله، سد معبر، تجاوز به حريم عابر پياده و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي، كنترل خودروهاي سرويس مدارس به لحاظ داشتن معاينه فني، برخورد با سرنشين هاي اضافه خودروهاي سرويس مدارس و در نهايت رسيدگي به موقع و سريع تصادف هاي شهري جهت رفع ترافيك از جمله برنامه هاي پليس در زمان بازگشايي مدارس است.
سرهنگ محمدي هدف از اجراي طرح ترافيكي مهرماه پليس راهور را افزايش نظم و ايمني ترافيك برشمرد و گفت: حضور فيزيكي پليس در سطح معابر شهري و مقابل مدارس بدون شك آسودگي خاطر دانش آموزان و والدين آنها به جهت تردد ايمن در سطح شهر را به دنبال خواهد داشت.
رئيس پليس راهور استان قزوين اضافه كرد: براي اجراي طرح ترافيكي مهرماه دانش آموزان نشست هاي متعددي نيز از سوي پليس راهور با اداره كل آموزش و پرورش، اتوبوسراني و تاكسيراني صورت گرفته است.
وي ادامه داد: براي ايجاد فرهنگ و نظم ترافيكي سال گذشته 14 هزار فرهنگ يار پليس و 170 هزار هميار پليس به همراه 160 پليس مدرسه با ما همكاري داشتند.
سرهنگ محمدي يادآور شد: با همكاري شهرداري و اداره كل آموزش و پرورش قزوين، پليس راهور اقدام به رفع نواقص تابلو ها و علائم رانندگي سطح شهرها كرده و ضمن هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي ذيربط، ماموران راهور مقابل درب هاي ورودي مدارس و مراكز آموزشي كه در خيابان هاي اصلي شهر واقع شده اند، مستقر خواهند بود.
به گفته وي، تمامي فعاليت هاي عمراني و ساخت و ساز شهرها تا 15 مهرماه آينده به منظور تسهيل در تردد خودروها و جلوگيري از ترافيك احتمالي در سطح شهر قزوين ممنوع اعلام شده است.
وي از به كارگيري يك هزار و 400 دستگاه تاكسي در سطح شهر قزوين براي سرويس مدارس خبر داد و افزود: از مسئولان مدارس درخواست شده تا از سرويس هاي داراي معاينه فني و صلاحيت دار استفاده كرده و در موقع بستن قرارداد با آنها به تعداد سرنشين هاي آنها نيز دقت كنند زيرا پليس در صورت مشاهده سرنشينان اضافه سرويس هاي مدارس به شدت با خاطيان برخورد خواهد كرد.
وي از دانش آموزان مدارس خواست تا براي تردد خود از سطح معابر شهر از خطوط عابر پياده و يا پل هاي هوايي استفاده كرده و از دويدن و يا شوخي كردن در حاشيه خيابان ها به شدت اجتناب كنند.
سرهنگ محمدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملكرد پنج ماهه امسال پليس راهور استان قزوين، گفت: در بخش تصادف هاي منجر به فوت 55 درصد و در تعداد متوفيات سوانح رانندگي نيز 54 درصد امسال نسبت به سال گذشته كاهش داشته ايم.
اين مسئول انتظامي ادامه داد: در تعداد تصادف هاي جرحي نيز پليس راهور استان در اين مدت با 36 درصد و در تعداد مجروحان نيز با 35 درصد كاهش روبرو بوده ايم.
وي با اشاره به افزايش 9 درصدي توقيف موتورسيكلت ها و 6 درصدي خودروها در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، افزود: در اين مدت در اين ايام در بخش سرعت غيرمجاز 11 درصد، عبور از چراغ قرمز با هفت درصد، حركات مارپيچ و حادثه ساز هفت درصد، صحبت كردن با تلفن همراه هنگام رانندگي 49 درصد، استفاده نكردن از كمربند ايمني 22 درصد و كلاه ايمني با 67 درصد افزايش تخلف داشته ايم.
رئيس پليس راهور بيشترين زمان وقوع تصادف ها را بين ساعت 16 تا 20 اعلام و يادآور شد: بيشترين تصادف ها مربوط به خودروهاي سواري با 70 درصد و موتور سيكلت ها نيز با 15 درصد مربوط بوده و 46 درصد تصادف هاي صورت گرفته نيز در مراكز شهرها به وقوع پيوسته است.
وي در پايان يادآور شد: پليس راهور در مراسم رژه 31 شهريورماه به مناسبت هفته دفاع مقدس و نيز شب هاي عزاداري ماه محرم اقدام به اجراي طرح هاي ويژه مي پردازد كه جزئيات آن اطلاع رساني خواهد شد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدي**انتشار دهنده: رضا اولادي