۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82670966
T T
۰ نفر

گيلان قهرمان مسابقات تكواندو خردسالان كشور

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82670966
گيلان قهرمان مسابقات تكواندو خردسالان كشور

رشت - ايرنا - بيست و پنجمين دوره رقابت هاي تكواندو خردسالان پسر كشور با قهرماني تيم گيلان به پايان رسيد.

رئيس هيات تكواندو استان گيلان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: تيم تكواندو خردسالان پسر گيلان در جريان اين رقابتها در تهران ، با كسب سه مدال طلا ، 2 مدال نقره و مجموع 68 امتياز بر سكوي قهرماني ايستاد.
محسن سترگي اظهار داشت : در پايان اين مسابقات، محمدپارسا غلامي در وزن سوم ، سبحان ولي زاده در وزن ششم و مجتبي علافيان در وزن دهم از استان گيلان برابر تمامي حريفان خود به برتري رسيدند و عنوان قهرماني و مدال طلا را كسب كردند.
وي افزود: آردين نجفي در وزن اول و ماني جمشيد پور چوشلي در وزن پنجم ، ديگر تكواندوكاران گيلاني موفق به كسب مدال نقره و عنوان نايب قهرماني رقابت هاي تكواندو خردسالان پسر كشور شدند.
وي بيان كرد: همچنين روح الله رجبي مربي شايسته تكواندو گيلان ، عنوان بهترين مربي بيست و پنجمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني خردسالان پسر كشور را به خود اختصاص داد.
رئيس هيات تكواندو گيلان خاطرنشان كرد: در بيست و پنجمين دوره مسابقات تكواندو خردسالان پسر كشور ، 279 تكواندوكار از 30 استان به مدت 2 روز در تهران با هم به رقابت پرداختند.
در استان گيلان بيش از هشت هزار ورزشكار سازمان يافته در رشته ورزشي تكواندو ، در دو بخش بانوان و آقايان و در رده هاي سني مختلف فعاليت دارند.
****
كشف استعدادهاي هندبال دانش آموزان گيلان همزمان با بازگشايي مدارس
رئيس هيات هندبال گيلان گفت: كشف استعدادهاي هندبال گيلان از اول مهرماه با همكاري معاونت تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش در مدارس اين استان آغاز خواهد شد.
غلامحسين عباسي روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اولين هدف اين هيات استعداديابي در رده هاي پايه است كه با توجه به اين امر، تفاهم نامه اي را با آموزش و پرورش امضاء تا از اول مهرماه طرح 2 ساله كشف استعدادهاي هندبال اين استان در مدارس گيلان آغاز شود.
وي افزود : با اجراي اين طرح ، ليگ هاي مختلف نوجوانان و جوانان در استان گيلان راه اندازي و كاري بنيادي در جهت شناسايي استعدادهاي اين رشته ورزشي انجام مي شود تا سالها، از اين ذخاير و ظرفيت در كشور و گيلان بهره ببريم.
رئيس هيات هندبال در ادامه بيان كرد: با مساعدت و حمايتهاي مسعود رهنما مديركل ورزش و جوانان گيلان ، اولين آكادمي هندبال در اين استان نيز تا سال آينده در مجموعه ورزشي سردار جنگل رشت به بهره برداري خواهد رسيد.
عباسي اضافه كرد: البته در 18 ماه اخير كه در اين هيات فعاليت داريم ، اولين گام ما براي ايجاد وحدت و همدلي و برگرداندن شخصيت و هويت هندبال ، از تمامي نخبگان و منابع انساني هندبال دعوت بكار كرديم.
وي ادامه داد: همچنين با حمايتهاي بيدريغ منطقه آزاد انزلي و همكاري فدراسيون هندبال، قرار است اولين سايت هندبال ساحلي گيلان با شرايط برگزاري رقابتهاي بين المللي و ملي را ، در منطقه آزاد انزلي افتتاح كنيم.
وي اضافه كرد: برگزاري رقابتهاي هندبال سالني نوجوانان و جوانان كشور در رشت ، برگزاري دوره هاي آموزشي ملي براي مربيان و داوران ، حضور مربيان با سابقه و با دانش در تيمهاي ملي از ديگر برنامه هاي مهم ما طي سال جاري بشمار مي رود.
وي در ادامه از فعاليت هياتهاي رشت ، بندرانزلي ، لاهيجان ، تالش و صومعه سرا در هندبال خبر داد و ابراز اميدواري كرد با حمايت مسئولان تا سال آينده، سايت هندبال ساحلي را در چمخاله لنگرود ، تالش و آستارا افتتاح تا براي ميزباني مسابقات ساحلي كشوري از اين اماكن استفاده كنيم .
در استان گيلان حدود 200 ورزشكار سازمان يافته در رشته ورزشي هندبال ، در دو بخش بانوان و آقايان و در رده هاي سني مختلف فعاليت دارند.
خبرنگار: حسين مجرد**انتشار دهنده : بابايي
7285 /6030