۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82672187
T T
۰ نفر
پليس مخالف تامين معيشت كارگران نيست/بهره گيري از اختيارات قانوني در  امنيت عمومي

اراك - ايرنا - فرمانده انتظامي استان مركزي گفت: پليس به هيچ عنوان مخالف تامين معيشت كارگران نيست اما در مواردي به منظور تثبيت و استقرار امنيت عمومي ناچار به بهره گيري از اختيارات قانوني است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس؛ سردار كيومرث عزيزي افزود: در 2 روز گذشته اعتراض هايي از سوي كارگران شركت هاي هپكو و آذرآب به مشكلات اين واحد ها بود كه پليس برخلاف ميل ذاتي مجبور به استفاده از اختيارات قانوني شد تا مراتب كنترل شود.
وي ادامه داد: نيروهاي پليس چندين ساعت در كنار كارگران بودند و به توصيه هاي مشفقانه و دوستانه پليس توجهي نكردند.
فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد: در صورت رنجش خاطر كارگران عذرخواهي مي كنيم چرا كه پليس به عنوان نيروي انتظامي وظيفه هايي را دارد و در مواردي مجبور است از قوه قهريه و اختيارات قانوني اش براي ساماندهي اوضاع و حفظ امنيت استفاده كند.
وي تصريح كرد: پليس در كنار كارگران است و به هيچ عنوان مقابل معيشت كارگران 2 شركت هپكو و آذراب نيست و حامي و پشتيبان كارگران هستيم و انتظار است اين قشر زحمتكش مانند گذشته خواسته هاي خود را با رعايت چارچوب قانون قانون دنبال كنند.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: در سال هاي گذشته كارگران اين شركت ها براي پيگيري مطالبات خود، خواسته هايي داشتند و در اين مدت نشست هاي مختلفي با نمايندگان شوراهاي كارگري، مديران عامل شركت ها و مسئولان ذيربط برگزار شده تا بتوان باري از دوش كارگران برداشت تا به حق قانوني خودشان برسند.
شركت صنايع آذرآب اراك از صنايع پيمانكاري عمده كشور است كه در سال 1364 در اراك آغاز به كار كرد.
اين شركت مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي ،مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شكر و سيمان فعاليت دارد.
شركت هپكو در سال 1351 در زميني به وسعت 90 هكتار با هدف مونتاژ ماشين آلات راه سازي تاسيس و از سال 1354شروع به فعاليت كرد.
شركت هپكو اراك در حال حاضر 22 نوع ماشين آلات راهسازي از جمله گريدر، لودر و غلتك توليد مي كند كه هشت نوع محصولات آن تحت ليسانس كشورهايي از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
كارخانه هپكو در اوج پيشرفت و بالندگي در سال 1385 به دنبال سياست هاي اصل 44 به بخش خصوصي واگذار شد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفري***انتشار دهنده:مژگان حيدري