۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82673090
T T
۰ نفر
همايش شيرخوارگان حسيني در جنوب شرق استان تهران برگزار شد

تهران - ايرنا – همزمان با نخستين روز از ماه محرم و آغاز ايام سوگواري شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) همايش شيرخوارگان حسيني در شهرستان هاي جنوب شرق استان تهران برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم معنوي كه در نخستين جمعه ماه محرم برگزار شد، هزاران نفر از بانوان شهرستان هاي ورامين، قرچك، پيشوا و پاكدشت به ياد شهيد شش ماهه دشت كربلا به همراه فرزندان خردسال خود به عزاداري پرداختند.
هزاران نفر از مادران و زنان داغدار از ابتداي روز جمعه به همراه فرزندان شيرخوار خويش با حضور در حسينه ها، تكايا و صحن مطهر امامزادگان مدفون در اين بخش از استان تهران به ياد مظلوميت شهيدان دشت كربلا به سوگ نشستند.
شركت كنندگان در اين مراسم، كودكان شيرخوار خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداري شهيد شش ماهه كربلا آوردند تا عشق به سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از كودكي در قلب فرزندانشان شكل گيرد.
مادران عزادار با پوشاندن لباس هاي سياه و بستن سربندهايي متبرك به نام حضرت علي اصغر(ع) بر پيشاني فرزندان خردسال خود، به ياد مظلوميت امام حسين (ع) و ياران با وفاي ايشان اشك ماتم ريختند و هم نوا با مداحان اهل بيت عصمت و طهارت به عزاداري پرداختند.
در اين مراسم معنوي مادران داغدار حسيني با بلند كردن نوزادان خود بر روي دستانشان، به ياد مظلوميت حضرت علي اصغر (ع) لالايي سر دادنت و كودكان آنان نيز با طفل شش ماهه امام حسين(ع) همنوا شدند.
برخي از بانوان نيز با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالايي ، با حضرت ربابه مادر حضرت علي اصغر (ع) هم ناله شدند.
همايش جهاني علي اصغر (ع) همه ساله در نخستين جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهاني بزرگداشت حضرت علي اصغر با هدف تعظيم شعائر حسيني و تربيت نسل انقلابي و مكتبي كودكان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار مي شود.
خبرنگار: سيد حسن ميري - انتشاردهنده: معصومه آقا اميني
تهرام/7254//7244
۰ نفر