۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82673912
T T
۰ نفر
طنين زنگ آغازسال تحصيلي در استان يزد/ استاندار: مدرسه، كانون شخصيت سازي آيندگان است

يزد - ايرنا- استاندار يزد با بيان اينكه مدارس، كانون هاي شخصيت سازي آيندگان جامعه هستند گفت: شخصيت هايي كه از مراكز آموزشي سر بر آورده اند رشد، بالندگي و اقتدار كشور را به دنبال دارند.

به گزارش ايرنا سيد محمد ميرمحمدي صبح شنبه در آيين آغاز سال تحصيلي جديد در مجتمع آموزشي دخترانه امام حسين (ع) ميبد با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانش آموز گفت: اول مهر آغاز يك حركت سرنوشت ساز است.
وي، پرسشگري، خلاق بودن، صبوري، تعامل و گفت و گو ، مهرباني و صميمت، مشاركت جويي و خرد جمعي را از ويژگي هاي دانش آموزن برشمرد و اظهار كرد: دانش اموزان بايد به اين ويژگي ها توجه داشته باشند تا كشور توسعه يابد.
وي با بيان اينكه معلمان نقش ياد دهي و آموختن دانش آموزان را برعهده دارند افزود: معلمان بايد سعي كنند براي شناخت استعداد دانش آموزان دقت لازم داشته باشند و ارتباط مستمري با اولياء آنها برقرار كنند.
استاندار يزد با بيان اينكه فضاهاي آموزشي به نحوي باشد كه نظم پذيري را در دانش آموزان رقم بزند يادآور شد: انضباط يكي از مسائل اساسي در امور است كه اگر آن را ترويج بدهيم جامعه نظم پذير مي شود.
وي خاطر نشان كرد: دانش اموز تا ريسك نكند موفق نمي شود از اين رو بايد با محول كردن بسياري از امور به دانش آموزان زمينه رشد و بالندگي انها را در كشور فراهم كرد.
ميرمحمدي با اشاره به نقش خيرين در توسعه فضاهاي اموزشي گفت: خيرين با سرمايه گذاري بسيار خوب، در زمينه هاي علمي، بهداشت و درمان و فرهنگ، موجب توفيقات بسيار خوبي در كشور مي شوند.
240 هزار دانش آموز استان يزد همزمان با ديگر نقاط كشور، امروز راهي كلاسهاي درس شدند.
اين تعداد دانش آموز در يكهزار و 800 باب مدرسه و 10 هزار كلاس درس ساماندهي شدند.
2088/ 6197 خبرنگار: كبري دانشي ** انتشار: فلاح