۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82674277
T T
۰ نفر
2 هزار پلیس یار محرم، مراسم عزاداری سید الشهدا در اصفهان را نظم می بخشند

اصفهان- ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان از به كارگیری 2 هزار نفر از خادمان هیات های مذهبی به عنوان پلیس یار محرم برای هماهنگی با مسئولان انتظامی این استان و نظم بخشیدن به مراسم عزاداری ایام محرم در اصفهان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی شهر اصفهان افزود: این افراد آموزش های لازم را برای نظم بخشیدن به برنامه هیئت های مذهبی فراگرفته اند و فعالیت های آنها زیر نظر نیروی انتظامی انجام می شود.
فرمانده نیروی انتظامی اصفهان با بیان اینكه این افراد مورد حمایت نیروی انتظامی قرار دارند، به عزاداران حسینی توصیه كرد كه در برپایی مراسم ها و دستجات عزاداری، همكاری لازم و نزدیكی را با این افراد داشته باشند.
وی اظهار كرد: پلیس یاران محرم، مسئول برقراری نظم و امنیت هیئت ها هستند و هماهنگی های لازم با آن ها صورت گرفته است.
سردار معصوم بیگی به بیان خواسته های پلیس از هیئت های مذهبی اشاره كرد و گفت: از هیئت های مذهبی انتظار است به منظور رعایت حال بیماران و سالمندان در ساعات پایانی شب از بلندگوهای و طبل های قوی استفاده نكنند.
وی افزود: انتظار دیگر این است كه هیئت های مذهبی در هنگام راه اندازی دسته جات عزاداری، از مسدود كردن بی دلیل خیابان ها و ایجاد گره های ترافیكی خودداری كنند و در نصب ایستگاه های صلواتی و داربست ها طوری عمل كنند كه مانعی در مسیر تردد مردم ایجاد نشود.
سردار معصوم بیگی با بیان اینكه عزاداری های مردم اصفهان، یكی از پاك ترین، منظم ترین و بی نظیرترین عزاداری های كشور است، از هیئت های مذهبی خواست از سوء استفاده عده معدودی كه با وارد كردن خرافات در عزاداری ها و اعمالی كه به وحدت و انسجام جامعه آسیب می زند جلوگیری كنند.
وی خاطرنشان كرد: هیئت های مذهبی به دلیل اینكه احیا كننده روش و سنت امام حسین (ع) هستند نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: روش امام حسین (ع)، دعوت به خوبی ها و جلوگیری از بدی ها بود و در همین راستا ما نیز باید راهی را كه ایشان برای ما ترسیم كردند پیروی كنیم.
وی افزود: اینكه امام خمینی (ره) فرمودند 'این محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگهداشته است' حاكی از اهمیت مجالس عزاداری و نقش هیئت های مذهبی در مقابله با هجمه های دشمن است.
وی تاكید كرد: در عصر حاضر كه دشمن با هجمه های فرهنگی خود ارزش ها و باورهای مذهبی ما را نشانه گرفته است بیش از پیش به وجود هیئت ها، مجالس مذهبی، دعاها و ذكرها نیازمندیم.
سردار معصوم بیگی، نقش هیئت ها را در مقابله با این تهاجم فرهنگی اساسی توصیف كرد و گفت: در این راستا چنانچه هیئت های مذهبی نقش خود را بخوبی ایفا كنند، می توان جلوی بخش مهمی از این هجمه ها را گرفت.
وی با بیان اینكه جوانان و خانواده ها در خط مقدم تهاجم دشمن قرار دارند گفت: در خیمه امام حسین (ع) و تمام مكان هایی كه مجالس اباعبدالله برگزار می شود باید برنامه ها طوری باشد كه جوانان بصورت حداكثری جذب شوند و بتوانیم از وجود آنها استفاده كنیم.
وی با تاكید بر اینكه مركز فوریت های پلیسی 110 و تمامی كلانتری ها و پاسگاه ها بصورت ویژه در خدمت عزاداران حسینی هستند؛ ابراز امیدواری كرد: با تعامل و همكاری هیئت های مذهبی و پلیس، مراسم های عزاداری باشكوه و در خور شأنی را برای سرور و سالار شهیدان در استان شهید پرور اصفهان شاهد باشیم.
اصفهان دارای یكهزار و 200 هیئت مذهبی در بخش آقایان و 200 هیئت مذهبی در بخش بانوان است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر