۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82674405
T T
۰ نفر
راه اندازی نخستین ستاد بازسازی عتبات عالیات مهاجران افغان در البرز

كرج - ایرنا- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مهاجران افغان گفت كه به همت مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز، نخستین دفتر این ستاد ویژه مهاجران افغانستان در ایران در این استان راه اندازی شد.

حجت الاسلام سید سرور هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز جای امام خمینی (ره ) و شهدا خالی است تا ببینند كه مقلدین امام (ره) و شیعیان عاشقانه در عتبات عالیات كار می كنند.
وی اظهار داشت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و آموزه های دینی و با ابتكار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز افتخار مشاركت در امر بازسازی عتبات عالیات را داریم.
وی با بیان اینكه این نخستین ستاد بازسازی عتبات عالیات مهاجران افغانستان در ایران است ، اظهار داشت: برای جلب مشاركت مهاجرین حدود یك سال همایش های مختلف برگزار كردیم كه غیر از مشاركت در بازسازی عتبات كارهای فرهنگی هم انجام می شود.
وی افزود: از جمله این اقدامات فرهنگی اعزام كاروان زیارتی خواهران توسط ستاد است كه به جز ایجاد شادمانی كه در بین خانواده های مهاجر كرده، با بازگویی این اقدامات اثرات مثبت عملكرد ستاد بازسازی در دل های مهاجرین نقش می بندد.
هاشمی بیان داشت: با تفرقه ای كه دشمنان درصدد هستند بین علمای شیعه و شیعیان و همچنین بین مهاجرین و جمهوری اسلامی ایجاد كنند ما می توانیم از طریق اهل بیت (ع) و كار كردن در مسیر اهل بیت (ع) تمام تبلیغات سوء دشمنان را خنثی كنیم.
وی گفت: ما در ابتدای كار هستیم و هنوز مكان مناسبی برای استقرار ستاد بازسازی عتبات عالیات مهاجرین وجود ندارد، ضمن اینكه هیچ رسانه ای نیز در اختیار نداریم و از رسانه ها انتظار داریم كه ستاد بازسازی عتبات عالیات مهاجرین را در بین مهاجرین جا بیندازند.
وی افزود: ما انتظار داریم كه كار این ستاد با كمك رسانه و تبلیغات حالت رسمی پیدا كند، زیرا در بین شیعیان افغانستان علیه ایرانیان تبلیغات منفی زیادی می شود كه پول مردم افغانستان روانه ایران می شود در حالیكه این ستاد برای اهل بیت (ع) كار می كند.
هاشمی به كمك های مهاجران افغان در امر بازسازی عتبات اشاره كرد و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این دفتر تا كنون مهاجران مستقر در استان البرز حدود 35 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری كرده اند و حدود 40 میلیون تومان نیز برای موكب های راه اندازی شده در ایام اربعین نیز نذورات خود را اهدا كرده اند.
وی اضافه كرد كه در مجموع حدود 200 خانوار كه جمعیتی حدود 70 هزار نفر از مهاجران را تشكیل می دهند در امر بازسازی و نذورات همیاری و مشاركت كرده اند.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر