۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۷
کد خبر: 82674830
T T
۰ نفر
انهدام باند سارقان سريالي و حرفه اي با يك هزار و 500 فقره سابقه سرقت در تهران

تهران- ايرنا- رئيس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس فاتب از انهدام باند سارقان سريالي و حرفه اي خودرو و لوازم خودرو به همراه كشف خودرو مزدا 3 و مقادير زيادي اموال مسروقه و اقرار به هزار و 500 فقره سرقت لوازم خودرو خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد قربان منصوري در اين باره افزود: در پي وقوع سرقت هاي سريالي لوازم و محتويات خودرو در سطح حوزه در چندين هفته گذشته توسط 3 نفر به وسيله يك دستگاه خودرو مزدا 3 نقره اي رنگ عوامل گشت خودرويي اين يگان حين گشت زني در خيابان امين خودرو مورد نظر را مشاهده كردند.
وي ادامه داد: سارقان با مشاهده ماموران اقدام به فرار نمودند كه در پي تعقيب و گريز خودرو متهمان به علت سرعت زياد و عدم توانايي در كنترل آن با درخت و يك دستگاه خودرو پژو پارس برخورد و خودرو آنان متوقف شد كه بلافاصله 3 نفر از خودرو پياده و اقدام به فرار كردند.
رئيس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس با اشاره به اينكه در تعقيب و گريز انجام شده دو نفر از متهمان دستگير شدند، بيان داشت: با استعلام از مركز پيام مشخص شد خودرو مزدا داراي سابقه سرقت از كلانتري 134 شهرك قدس مي باشد و در بازرسي از خودرو 2 عدد ساب باكس به مارك هاي پايونير و جي بي ال و يك جفت تيوتر كشف شد.
وي اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده متهمان در ابتدا به قصد فريب ماموران حرفهاي ضد نقيض مي زدند و بيان مي داشتند كه ما سارق نيستيم و خودرو متعلق به فردي فراري است.
سرهنگ منصوري گفت: با استفاده از شيوه و شگرد و ترفندهاي خاص پليسي متهم رديف اول ع.س بيان داشت تاكنون 600 فقره سرقت لوازم خودرو و دو فقره سرقت خودرو انجام داده ام.
وي بيان داشت: متهم رديف دوم ب.س بيان كرد تاكنون دو فقره سرقت خودرو و 400 فقره سرقت لوازم خودرو را در دو ماه گذشته در محدوده خاك سفيد انجام داده ام و همدست ديگرمان ع.گربه است.
رئيس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس با اشاره به اينكه سومين متهم در يك عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير و در بازرسي از منزل وي يك عدد ضبط ، دو عدد ميلنگ نو ، چهار دست لنت خودرو نو ، كشف شد.
وي با اشاره به اينكه در بازرسي از منزل متهم رديف دوم از داخل انباري منزلش 57 قطعه لوازم مختلف خودرو كشف شد، گفت: متهم رديف سوم دستگير و به كلانتري انتقال داده شد و در بازجويي صورت گرفته به بيش از 500 فقره سرقت اعتراف كرد.
سرهنگ منصوري عنوان داشت: تاكنون ده ها مالباخته به كلانتري مراجعه و اموال مسروقه كشف شده از سارقان را مورد شناسايي قرار دادند و نسبت به سارقان اعلام شكايت كرده اند.
به گفته اين مقام پليس، در اين خصوص پرونده اي تشكيل و به همراه متهمان و اموال مكشوفه پس از اخذ دستور قضايي جهت شناسايي ديگر شكات تحويل پليس آگاهي پايگاه چهارم فاتب شد .
خبرنگار: سيد جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
۰ نفر