۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
کد خبر: 82675360
T T
۰ نفر
نیكخواهی و حبس

تهران - ایرنا - دوست قدیمی اش چندماه در به در، دنبال خانه استیجاری بود و «ماجد» ، دم عیدی برای آواره نشدن دوست و خانواده دوستش، منزل خود را به آنان اجاره می دهد و بعلت چكه كردن سقف، آن را ایزوگام می كند اما ایزوگام كردن همان و سوختن فرزندان دوستش همان.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، «ماجد» طاقت دیدن در به دری و آوارگی دوست قدیمی اش را نداشت چون به خوبی شاهد تلاش او برای یافتن سرپناه بود؛ هزینه های بالای اجاره باعث شد دوستش نتواند برای خود و خانوده اش، خانه ای اجاره كند. دیگر عید داشت از راه می رسید؛ ماجد كه یك باب ساختمان مسكونی در یكی از شهرستان‌های استان خوزستان داشت طی قراردادی ،منزل خود را به صورت استیجاری در اختیار خانواده دوست قدیمی خود قرار می‌دهد.
اسفند بود و فصل برف و باران و بردن اثاث منزل با یكی از این روزهای بارانی و برفی همراه شد كه آب باران از سقف منزل چكه چكه می كرد و وارد خانه می شد.

قهرمان قصه ما برای رفاه خانواده دوستش، از یكی از بستگان نزدیك خود خواست تا سقف منزل را ایزوگام كند اما حین كار، كم‌تجربگی نصاب موجب شعله‌ ور شدن بخار گازهای پراكنده مشعل كاری شد و همین اتفاق، نتایج تلخی را به بار ‌آورد كه سوختگی شدید هر سه فرزند این خانواده بخشی از آن‌هاست.
عملیات ایزوگام هم بعد از دو روز به پایان رسیده بود و ساعت 20 بود كه نصاب 45 ساله برای مرخص شدن از خانه جهت تسریع در تخلیه گاز مایع موجود در كپسول كه چیزی هم از محتوایش باقی نمانده بود، آن را واژگون می كند كه با توجه به پر شدن شیلنگ5 متری رابط كپسول با مشعل، یك سر شیلنگ از روی زمین برخواسته و در غفلت كامل متصدی كار، به درون حیاط منزل رها می‌شود.
در شرایطی كه نصاب ، مشغول تعویض لباس‌های كاری خود بود گاز مایع در كف حیاط پراكنده شد و در همین لحظه همسر مستاجر خانه، بدون اطلاع از مایع موجود به هدایت گاز مایع به خروجی راه آب حیاط خانه كرد كه ناگهان بر اثر جرقه ناشی از الكتریسیته ساكن یا عامل حرارتی دیگر بخارات، گاز متصاعد شده شعله‌ ور شد و همه افراد حاضر در آنجا از جمله پسران 2 و 10 ساله و دختر 6 ساله این خانواده، دچار مصدومیت شدید شدند.
با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، شخص صنفی (ماجد) به طور كامل مسئول ، شناخته و علاوه بر خسارات وارده به خانه، تنها به دلیل دیه ناشی از جرح مصدومان به پرداخت دیه‌ای معادل دو میلیارد و سیصد میلیون ریال محكوم شد.
ستاددیه هر چند در فرآیند رسیدگی به این پرونده با پرداخت تسهیلاتی این بدهی را به میزان 150 میلیون تومان كاهش داد اما بابت همین مقدار باقیمانده ، فرد مذكور در زندان بسرمی ‌برد.
نیكوكارانی كه تمایل دارند یاریگر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند كمك‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه كشور به‌قرار 74/74 بانك ملت شعبه مستقل مركزی، 7777 بانك تجارت شعبه مركزی، 8888 بانك صادرات شعبه مركزی یا 55555 بانك ملی واریز كنند و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد ،فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع كمك انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار كنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.
اجتمام** 7329** 1776
گزارشگر: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر