۳ مهر ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 82676182
T T
۰ نفر
پايان بازيهاي 'پارا آ.سه.آن' با قهرماني اندونزي/ فيليپين ميزبان بعدي شد

كوالالامپور – ايرنا – نهمين دوره بازي هاي 'پارا آ.سه.آن' كه به ميزباني مالزي از هفته گذشته آغاز شده بود پس از يكهزار و 105 رقابت، با قهرماني اندونزي با كسب 126 مدال طلا و نائب قهرماني مالزي با كسب 90 مدال طلا پايان يافت.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، در اين دوره از مسابقات كه در آن تيم هاي ورزشي معلولان 11 كشور حوزه جنوب شرق آسيا حضور داشتند، اندونزي با كسب 126 مدال طلا، 75 نقره و 50 برنز قهرمان شد و پس از آن مالزي با كسب 90 مدال طلا، 85 نقره و 83 برنز جايگاه دوم را از نظر كسب مدال به دست آورد.
تايلند در مجموع با كسب 236 مدال شامل 68 مدال طلا، 73 نقره و 95 برنز در جايگاه سوم قرار گرفت و ويتنام نيز با 40 مدال طلا، 61 نقره و 60 برنز چهارم شد.
فيليپين، ميانمار، سنگاپور، برونئي، تيمور شرقي، كامبوج و لائوس نيز در رتبه هاي پنجم تا يازدهم قرار گرفتند.
در اين مسابقات پارا آ.سه.آن يكهزار و 105 مدال شامل 369 مدال طلا، 362 نقره و 374 مدال برنز به برترين وزرشكاران 18 رشته ورزشي مختلف اعطا شد.
اندونزي بيشترين مدال هاي خود را از شنا (64 مدال)، تنيس روي ميز و شطرنج ( هر كدام 28 مدال) كسب كرد، در حالي كه مالزي در رشته هاي دوچرخه سواري (39 مدال)، بولينگ (24 مدال) و شنا (36 مدال) بيشترين مدال ها را به دست آورد.
در اين رقابت ها كه مراسم افتتاحيه آن هفته گذشته با حضور 'نجيب تون رزاق' نخست وزير مالزي در ورزشگاه 'بوكيت جليل' شهر كوالالامپور آغاز شد، تيم بسكتبال با ويلچر مالزي با يك مربي ايراني توانست تيم خود را جز تيم مطرح اين مسابقات معرفي كند.
'عباس آقا كوچكي' مربي ايراني تيم ملي بسكتبال با ويلچر مالزي توانست در بازي هاي 'پارا آ.سه.آن' اين تيم را به مقام نايب قهرماني برساند.
در رقابت هاي 'پارا آ.سه.آن' كه هر دو سال يكبار و پس از بازي هاي جنوب شرق آسيا در بين كشورهاي منطقه برگزار مي شود، ورزشكاراني كه از نظر جسمي و ذهني داراي معلوليت هستند، به رقابت مي پردازند.
برونئي، كامبوج، اندونزي، لائوس، مالزي، ميانمار، فيليپين، سنگاپور، تايلند، تيمور شرقي و ويتنام 11 كشوري هستند كه در اين رقابت ها حضور دارند.
نخستين دوره اين رقابت ها كه با الگو گرفتن از بازيهاي پارالمپيك سازماندهي شده و مي توان از آن به عنوان پاراالمپيك منطقه جنوب شرق آسيا ياد كرد در سال 2001 در مالزي و آخرين دوره آن نيز سال جاري به ميزباني اين كشور برگزار شد.
مراسم اختتاميه اين دوره از رقابت هاي 'پارا آ.سه.آن' با حضور 'احمد زاهد حميدي' وزير كشور و معاون نخست وزير مالزي در ورزشگاه 'بوكيت جليل' انجام شد و فيليپين ميزباني دوره بعدي رقابت ها را بر عهده دارد.
برخلاف مسابقات پارالمپيك كه هر چهار سال يكبار برگزار مي شود، اما اين رقابت هاي منطقه به صورت دو سالانه در رشته هاي مختلفي همچون بسكتبال با ويلچر، وزنه برداري، شنا، فوتبال، تنيس با ويلچر، واليبال، دوچرخه سواري، بدمينتون، تيراندازي با كمان و شطرنج برگزار مي شود.
آساق**241**1599**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي