۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82676832
T T
۰ نفر
مسئولان در هيات ها از سلامت مواد اوليه مصرفي در تهيه غذا اطمينان حاصل كنند

كيش – ايرنا – رئيس مركز توسعه سلامت كيش با تاكيد بر اينكه كارشناسان اين مركز در ايام محرم ازمراكز تهيه و توزيع نذورات بازديد مي كنند؛ افزود : مسئولان تهيه مواد غذايي در هيات ها بايد از سالم و بهداشتي بودن مواد اوليه مصرفي اطمينان حاصل كنند .

به گزارش ايرنا از مركز توسعه سلامت ، دكتر محمدرضا رضانيا در خصوص رعايت موازين بهداشتي در تهيه و توزيع نذورات و جلوگيري از بروز احتمالي مسموميت هاي غذايي و بيماري و نظر به اهميت سلامت عموم جامعه گفت : مديران هيات هاي عزاداري و مسئولان طبخ و تهيه غذا بايد توجه ويژه اي به رعايت نكات بهداشتي داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه هرگونه پخت و پز بايد در مكان هاي بهداشتي صورت گيرد اظهار كرد: مسئولان هيات هاي مذهبي موظفند نسبت به معرفي محل طبخ و توزيع نذورات خود به مركز بهداشت و درخواست بازديد و اخذ مشاوره و تائيديه بهداشتي اقدام كنند.
دكتررضا نيا با بيان اينكه تمامي افرادي كه در تهيه و توزيغ غذا و نوشيدني فعاليت مي كنند بايستي نسبت به دريافت كارت گواهي تندرستي اقدام كنند، گفت : مسئولان هيات ها از ورود و خروج افراد متفرقه به محل طبخ غذا و آشاميدني جلوگيري كنند.
وي تصريح كرد: مسئولان تهيه مواد غذايي بايد از سالم و بهداشتي بودن مواد اوليه مصرفي اطمينان حاصل كنند و آنها را از محل هاي معتبر خريداري و پيش از قبول غذاي آماده از افراد ناشناس از سلامت آن مطمئن شوند .
همچنين، شست و شو و ضد عفوني سبزيجات ، استفاده از آب آشاميدني شبكه توزيع عمومي ، تهيه فرآورده هاي دامي از مكان هاي تحت نظارت ناظران دامپزشكي، استفاده از ابزار كار مناسب و تميز و بهداشتي ، استفاده از ظروف يكبار مصرف گياهي و آلومينيوم و سفره هاي يكبار مصرف از مواردي بود كه دكتر رضا نيا بر آن تاكيد كرد.
جمع آوري و دفع زباله ها، تهيه و نصب تجهيزت اطفا حريق و رعايت نكات ايمني در محل برگزاري هيات ها و پخت مواد غذايي ، نصب تابلوي منع مصرف دخانيات در مكان هاي سربسته ،شست و شوي مستمر سرويس هاي بهداشتي ،پرهيز از ذبح دام در مقابل هيات ها و پرهيز از نگهداري غذاي پخته و آماده در دماي محيط و يا روي شعله ملايم بيش از دو ساعت از نكاتي ديگر مورد تاكيد رئيس مركز توسعه سلامت است .
ساكنان جزيره كيش در صورت داشتن هر گونه سئوال ، انتقاد ، شكايت ، نظر و پيشنهاد مي توانند با شماره تلفن 44423311تماس بگيرند.
جزيره كيش حدود 37هزار نفر جمعيت دارد و 43 هيات مذهبي در آن فعال است .
جزيره كيش با مساحت 91.5 كيلومتر مربع در فاصله 18 كيلومتري كرانه جنوبي ايران در استان هرمزگان واقع است.
1641/ انتشار دهنده : امير برزي