۳ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82677119
T T
۰ نفر

پلمپ 45 كوره ذغال پزی در بناب

۳ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82677119
پلمپ 45 كوره ذغال پزی در بناب

تبریز - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب از پلمپ و تعطیلی 45 واحد كوره ذغال پزی در این شهرستان در راستای تلاش برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از آلودگی محیط زیست خبر داد.

صیاد لطفی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به رشد روزافزون كوره های آجرپزی در شهرستان بناب و تمكین نكردن مالكان آن ها به اخطارهای صادرشده افزود: به همین دلیل با اجرای دستور قضایی مبنی بر جلوگیری از فعالیت كوره های ذغال پزی متخلف، از ادامه فعالیت 45 واحد آنها در سطح شهرستان ممانعت شد.
وی ادامه داد: با احتساب تعطیلی 10 واحد قبلی، تعداد واحدهای تعطیل شده كوره های ذغال پزی شهرستان بناب در روزهای اخیر به 55 واحد رسید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب با تاكید بر اینكه همه كوره های ذغال پزی بایستی حداقل 2 كیلومتر از اماكن مسكونی فاصله داشته باشند، گفت: به علت سنتی بودن كوره ها، نزدیكی آن ها به محدوده سكونتگاه های شهری و روستایی، پراكنش بالای دود و آلایندگی و همچنین تعداد زیاد كوره ها، بهداشت عمومی و سلامت شهروندان در معرض خطر است.
لطفی از مالكان همه كوره های فعال ذغال پزی هستند خواست ضمن همكاری لازم با مسئولان امر، شخصاً اقدام به جمع آوری این كوره ها كنند.
وی تعداد كوره های ذغال پزی باقیمانده فعال در سطح شهرستان بناب را حدود 80 واحد اعلام كرد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 كیلومتری جنوب تبریز مركز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
این شهرستان به دلیل شهرت 'كباب بناب' و تعداد زیاد واحدهای پخت و عرضه كباب كه ذغال چوب یكی از مواد مصرفی اصلی آن ها برای تولید گرما و پخت كباب است، مصرف ذغال بیشتری دارد.
همچنین با لحاظ مقدار ذغال مصرفی چایخانه ها، قهوه خانه ها و مصارف عمومی دیگر، رشد فزاینده كوره های ذغال پزی در این شهرستان چندان غیرعادی نیست.
تنظیم و انتشار: عزیزی راد
518