۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82678135
T T
۰ نفر
آمادگي كامل نيروي انتظامي براي تردد زايران اربعين در كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- فرمانده انتظامي استان كرمانشاه اعلام كرد: آمادگي كامل نيروي انتظامي به منظور برقراري نظم و تسهيل در تردد زائران اربعين حسيني در اين استان وجود دارد.

منوچهر امان اللهي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهارداشت: با توجه به بازگشايي مرز خسروي بر روي زائران اربعين حسيني آمادگي لازم به منظور تردد زائران انديشيده شده و پليس راهور نيز به منظور تسهيل در ترددهاي جاده اي آماده است.
فرمانده انتظامي كرمانشاه با بيان اينكه هيچ مشكل امنيتي به منظور تردد زائران در استان وجود ندارد، گفت: در زمان تردد زائران اربعين حسيني در صورت نياز محدوديت هاي ترافيكي در برخي از محورهاي استان اعمال خواهد شد.
امان اللهي در پاسخ به اين سوال كه اگر طرف عراقي براي تامين امنيت از ايران درخواست كمك كند، چه پاسخي خواهيد داد، گفت: جلسات و مذاكرات در اين زمينه در حال انجام است و در صورت به نتيجه رسيدن به اطلاع مردم خواهد رسيد.
اسد الله رازاني استاندار پيشين كرمانشاه هفته گذشته در نشستي با حضور معاون وزير كشور و مقامات عراقي و اعضاي ستاد اربعين استان كرمانشاه در محل پايانه بين المللي مرز رسمي خسروي اعلام كرد: تردد 400 هزار زاير اربعين حسيني از مرز رسمي خسروي طبق توافقانامه اي كه بين 2 وزير جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق صورت گرفته، قطعي شده است.
وي گفت: طبق تصيم ستاد مركزي اربعين حسيني امسال قرار است زايران استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، زنجان ، كردستان و كرمانشاه از مرز رسمي خسروي عازم عتبات عاليات شوند.
استاندار كرمانشاه با بيان اينكه زايران كشورهاي خارجي نيز از مرز رسمي خسروي راهي عراق مي شوند، اظهارداشت: از سه ماه پيش كه تصميم وزارت كشور مبني بر تردد زايران از مرز رسمي خسروي ابلاغ شد اقدام هاي گسترده اي از جمله بهسازي جاده ها، ايجاد روشنايي، اضافه كردن گيت هاي ورود و خروج تا 60 گيت، ايجاد توقف گاه در 6 نقطه با ظرفيت 50 هزار خودرو در مسير قصرشيرين تا مرز خسروي، روكش آسفالت و ايجاد سرويس هاي بهداشتي انجام شده است.
هم اكنون به طور ميانگين روزانه 100 مسافر و زائر عراقي از طريق مرز خسروي به ايران و عراق تردد مي كنند.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يك تا سه با 322 اتاق و يك هزار و 200 تخت است كه بيشتر اين اماكن در اوايل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يك شب را در اين منطقه مرزي اقامت داشته باشد.
مرز خسروي نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرزتا بغداد پايتخت كشور عراق 190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا نيز 326 كيلومتر فاصله دارد
خبرنگار: سامان رحمتيان**انتشار دهنده: علي مولوي
7445/8066