تسهیل همكاری ها با لغو تحریم ها/دانش ساخت قطعه خودرو را آموزش می دهیم

تهران-ایرنا- رییس اتحادیه ملی پلاستیك و كائوچو فرانسه با اشاره به قراردادهای شركت های خودروسازی فرانسه با ایران گفت: مهندسان و صنعتگران ایرانی را برای ساخت قطعات خودروها آموزش می دهیم.

دونی ویان (Dennis Vaillant) در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد همكاری های این انجمن برای آموزش صنعتگران ایرانی اظهار كرد: در جلسه ای با رییس پژوهشكده پتروشیمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و گروه خودروسازی پی اس ای فرانسه/PSA متشكل از خودروسازان پژو و سیتروئین به این نتیجه رسیدیم كه با توجه به همكاری های شركت های خودروسازی فرانسه با ایران می توان قطعات خودرویی را در ایران و باكیفیت بیشتر توسط صنعتگران ایرانی تولید كرد.
وی كه برای امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به ایران آمده، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ما 18 ماه پس از راه افتادن خط تولید خودروها تولید قطعات پلاستیكی و كامپوند مورد نیاز خودروها را به صنعتگران و مهندسان ایرانی آموزش می دهیم تا با تبادل این دانش فنی بتوانند این قطعات را با استاندارد مناسب بسازند.
رییس اتحادیه ملی پلاستیك و كائوچو فرانسه در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه در فرانسه نیز گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در فرانسه خوب نیست و امانوئل مكرون رییس جمهوری فرانسه روی تقویت این ارتباط بسیار تاكید دارد.
وی افزود: در فرانسه البته مراكزی رقابتی تشكیل شده كه مجموعه ای از دانشگاهیان، پژوهشگران و صنعتگران در این مراكز گردهم می آیند.
ویان خاطرنشان كرد: پژوهشگران و صنعتگران در این مراكز روی موضوعات مشخصی تحقیق و بررسی می كنند؛ ولی این مراكز به دانشگاه خاصی وابسته نیستند و در مجموع 17 مركز برای این نوع فعالیت های پژوهشگران و دانشگاهیان وجود دارد.
وی در مورد بودجه دولتی این مراكز و تامین نیازهای مالی آنها نیز گفت: این مراكز نهاد دولتی به شمار نمی آیند و بودجه آنها از دولت و صنایع بزرگ تامین می شود. این بودجه برای تحقیقات پژوهشگران هزینه می شود و دانشگاه ها نیز به كمك اساتید برجسته در پیشبرد این تحقیقات كمك می كنند.
او در مراسم امضای این تفاهم نامه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست همچنین در پاسخ به خبرنگاران در مورد دلیل همكاری با پژوهشگاه گفت: همانطور كه بعد از برداشته شدن تحریم ها بازار ایران به روی اروپا باز شد و شركت های اروپایی به ویژه فرانسوی مانند ‌توتال، رنو و سیتروئن به دلیل منابع غنی طبیعی ایران علاقمند به همكاری با این كشور شدند، اتحادیه ملی پلاستیك و كائوچوی فرانسه نیز در این راستا با پژوهشگاه پتروشیمی همكاری می كند.
اتحادیه ملی پلاستیك و كائوچوی فرانسه شامل شركت های فعال در این زمینه است و به این شركت ها از نظر حقوقی و دانش فنی كمك می كند.
یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با هدف فراهم كردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیك داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت كشور در بازارهای جهانی از دوم تا پنجم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی برپا شد.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر